sverigeredaktionen

LUCKA 17: Kruka från DBKD designad av Hanna Wessman (värd 1099kr)

Houzz Sverige
17 December 2016
senast redigerad:18 December 2016

Vinn en kruka (valfri färg och storlek, till ett maxvärde av 1099 kr) från DBKD designad av Hanna Wessman!

Allt du behöver göra, för din chans att vinna, är att i kommentarerna berätta vad du skulle sätta för blomma eller växt i din kruka!

Du kan tävla fram till 31:a december. Houzz användare och experter kan delta. Tävlingsregler

Kommentarer (127)

• PRO
  • anette97
    En kaktus absolut, skulle bli häftigt snyggt
  • kacythompson

I have seven orchids and the all seem to be happy here. They would look great in these pots!

• annacharlotten

Jag kommer hem och monsteran tittar på mig mera trumpet än rart: "Hallå där, ska du inte plantera om mig snart!? Jag välter ju snart ur denna lilla kruka du satt mig i, och kolla så spröda mina rötter håller på att bli..."

Fööör många gånger har jag låtsats att jag inte hör, men nu är det dags att jag lite livräddning gör. För visst förstår jag känslan av att vilja stå stadigt i sina rötter, vare sig man är planta eller människa med fötter.

Med en gedigen kruka från DBKD:s kollektion - tidlös och vacker - fulländas min vision. Monstera och Cloudy får den hedersplats de förtjänar och behöver, i mitt soligaste fönster blir vi vänner i många år framöver! :)

• Gulli A

Jag gillar när krukor och dess blommor får ta en central plats. Därför hade jag först valt att ha en färgsprakande bukett med snittblommor som bryter av mot stenkrukan, sedan hade jag bytt ut blommorna mot min favorit krukväxt, vilket är en stor och maffig hortensia.

• Åsa Larsson
    En orkidé vit och fin kommer pryda denna kruka fint!
  • elisa_nording

Men åh, så länge jag suktat efter Hanna Wessmans otroligt snygga skapelser i färgen vit!

Har skådat dessa krukor i inredningsmagasin, bloggar och lite här och där,

de har verkligen i alla färgerna blivit en stor favorit!

Nu jag mitt hopp till Julkalendern ställer,

att en kruka också ska finna vägen hit!

• Camilla Sandmark

Jag skulle inte ha någon växt i den alls. I stället skulle den få agera tuff redskapsburk på min köksbänk.

• karin_nyberg
    ..ett citrusträd, myrtenträdet, olivträdet eller min Mårbacka allt klär en skönhet som denna
  • malin_himledahl

Åh den finaste krukan! Jag har dregglat över denna i flera månader! Om jag skulle vinna så skulle det skona min munhygien och platsen i vardagsrummet som nu länge stått tomt skulle prydas av en underbar kruka med en härlig vårplantering av tulpaner

• Catrin Sundgren

Ok, om det måste var en blomma skulle det bli en kaktus. Men när alla tittar bort kommer jag använda den som pennhållare.....blir garanterat kontorets snyggaste

• Nicolina Sandelin

En rosa eller blå hortensia med massor av fina blommor :)

• stephis_kort

Oj vilja grymma krukor å så snyggt med vitt. Fick inspiration av er så en Kaktus:-)

• Tilda B

Blomsterlönn med sina fina orangea blommor!

• ingegerd_nilsson

Jag skulle flytta över min rumsgran från julkrukan den står i nu. Present från Svärmor som skulle kunna förvaltas väl i en av dessa :-)

• maria_bolin_lindberg

Den vackra krukan skulle passa perfekt till min high Chaparral kaktus.

• Julia Sanfridsson

I den här vackra krukan skulle jag sätta en lite större kaktus! Men helst med rosa blommor som blommar så fint. En perfekt kombination av något starkt och hårt med något mjukt och vackert.

• Feifei Tian

En sådan unik kruka kan fylla många funktioner

Årstid och plats skapar oändliga kombinationer

Men om den lyckliga vinnaren mot förmodan är jag

Så skulle den få en hedersplats och komma till nytta var dag

Fylld med lättsådda örter, krasse, timjan och basilika

Skulle den verkligen måltiderna berika

Snyggaste köksträdgården i mannaminne

Som förgyller både smak och sinne

• Carina Lind

Apelsinträd eller en inomhusek som skulle förgyllas med en vacker kruka

• Linnéa R

För nåt år sen fick jag några små sticklingar av palettblad på posten. De var små och ynkliga och jag trodde aldrig att de skulle klara sig, men tji fick jag för de växer som aldrig förr! Nu har de snart vuxit ur alla mina största krukor och en stor kruka från DKDB vore perfekt för en av dem att flytta in i.

• Victoria Carlsson

Jag skulle sätta i min favoritblomma hortensia. Den skulle stå jätte fint på köksbordet.

• Johannes

En fin Kaktus

• linneavarger

Jag skulle sätta min ormbunke i den.

• Annika Nilsson

En stor fin palm som håller på att växa ur sin nuvarande kruka!

• Ulla-Karin Lundberg
    Jag skulle ställa dit en orkide' som är min favoritblomma ! Skulle passa utmärkt i kombination med de svarta krukorna jag har i matplatsens fönster !
  • PRO
    Drews design & interiör
    En svärmorstunga!
  • Gabriella Pesic

En av mina två palmer skulle få krukan till ära.

• ninni_holmgren

Min 20 år gamla orkidée som fortfarande mår toppen men behöver kärlek och vård en gång i veckan.

• PRO
    House of Chi
    Det skulle få bli en luftrenande växt till vårt sovrum
  • PRO
    Ordna Inreda
    En grön Aloevera tror jag skulle passa snyggt i den! Vill ha!
  • jessika62

Blomprakt älskar jag men har idag relativt tråkiga krukor. Hade lyfts upp enormt med en sådan vinst. Tänk en härlig grön växt i en vacker kruka som solitär i ett fönster eller kanske på vårt relativt tomma soffbord!

• pernilla_skogsberg

Jag har redan en av dessa krukor i mörkgrått, skulle vara toppen att ha en till likadan. I mina fönster finns det mest elefantblommor, de förökar sig hela tiden!

• Barbro Larsson

Min finaste orkidé som blommar så troget och så kraftigt skulle få äran av att stråla tillsammans med denna ljuvliga kruka.

• Carola Lind

Det skulle nog bli mitt citrusträd

• Saga

En Monstera deliciosa så att de runda bladens linjer kan lyfta krukans taggar.

• Eva Å

Eftersom jag älskar kryddor blir det olika kryddörter i olika krukor efter storlek.

• ing_marie_gerdin

Min Aloe Vera skulle passa jättebra i den men även min asblomma.

• Lena Eriksson

Azaleor i de större krukorna och läckra ympade banan- och jordgubbskaktusar i de små.

• Berit Bengtsson

Så perfekt för min novemberkaktus som håller på att blomma ihjäl sig två gånger per år och varje gång ger mig skuldkänslor för att jag glömt att plantera om den mellan blomningsperioderna!

• carola_berget

Min underbara Fredskalla skulle göra sig bra i en sådan vacker kruka

• Torkil84 Livendahl
    Jag skulle ha ett stort olivträd på vårt trädäck!
  • lina_kson

En kaktus! Jag älskar blommor och växter, men har svårt att hålla dem vid liv.

• Christina Lindström

Jag fångade en kastanj en dag som just nu lever i en av Svenskt Tenns vaser, men den behöver planteras och skulle bli så vacker i Hanna Wessmans kruka.

• Annica

Är barnsligt förtjust i kaktusar, så det skulle helt klart bli en växt med taggig personlighet :)

• Randi Mie

Min Monstera, som har vuxit ur sin kruka

• Annelie Ek

Min stora clivia skulle bli fin i denna vackra kruka och med blommans oranga blommor helt underbart vackert.

• jojo_mojo

Elefantöra skulle jag plantöra =)

• Houzz Sverige

Alla era idéer på vilken växt som skulle passa perfekt i krukan var fantastiska! Men den som fångade juryns intresse lite extra var Jill Pettersson med följande kommentar:

"Jag skulle sätta en Adiantum (som tillhör släktet ormbunkar) i min kruka. Den har det typiskt, frodigt lummiga, ormbunksväxtsättet. Det som särskiljer den och gör den till min absoluta favorit bland innomhusormbunkarna, är att den har en ljuvligt ljus grön färg och ett så skirt växtsätt att den ser ut lite som en "fantasiväxt", något man skulle se i en fantasy film.
    De vackra krukorna som Wessman gjort är på ett sett en ganska skarp kontrast: de känns stadiga, modiga och rejäla med sina knappar/ spetsar/ upphöjningar och sina lugna färger. Jag tror att krukan blir mycket fin mot den skira adiantumen som alltid kommer låta krukan synas ordentligt även om den växer sig stor. Krukan kommer, å sin sida, alltid låta växten synas och utgöra en trygg bas för den känsliga adiantumen.
    Jag skulle önska mig en grön Cloudy i storlek medium vilket passar bäst till adiantumen."

Grattis till vinsten Jill!

• Jill Pettersson
    Tack så mycket för den vackra krukan och den fina kommentaren
Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.