kristina_knutsson

Ful plastmatta

Jag bor i en lägenhet där hall och köksgolvet är slitet. Tror att det är plastmatta men kan också vara linoleum. Det är inga stora ytor men jag har ingen större lust att lägga laminat eller liknande. Undrar om det går att måla golvet och om det blir snyggt och hållbart?

Kommentarer (2)

  • PRO
    Salomonsen Bygg & Montage AB
    7 år sedan

    Självklart! Vänd dig till en färgaffär för proffs för att få bra vägledning.

  • Sophie I
    7 år sedan

    Hej Kristina, jag hittade detta tipset i en Houzzartikel: Bäst är det att måla på golv i trä, betong eller linoleum. Där fäster färgen bra och du får ett snyggt resultat. Det kan dock vara svårt att skilja på linoleum och plastmatta. Ett tips är då att skära lite i mattan på ett ställe där golvet inte syns. Får du fram spån när du skär? Ja, då vet du att det är ett linoleumgolv som du har under dina fötter.

    Hoppas det kan vara till hjälp. Artikeln hittar du här: https://www.houzz.se/magasin/saa-faar-du-perfekta-vita-golv-stsetivw-vs~54913081


    Lycka till!


Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.