sverigeredaktionen

LUCKA 19: Akryltavla med valfritt motiv från 1x.com (värde 2999 kr)

Houzz Sverige
3 år sedan
senast redigerad:3 år sedan

I dagens lucka kan ni vinna en akryltavla med valfritt motiv från 1x.com till ett värde av 2999kr! Gallerix är producent av akryltavlan och återförsäljare av 1x fotokonst. Välj bland tusentals bilder och ge liv till en tom vägg hemma.

För att delta i dagens lucka behöver du bara lämna en kommentar nedan där du svarar på frågan: Om du fick ge vad som helst till vem som helst - vad hade du gett och till vem?

Du kan tävla fram till 31:a december. Houzz användare och experter kan delta. Tävlingsregler

Kommentarer (113)

• elmroth

Jag hade gett alla amerikaner asyl i Sverige så att de slipper bo i ett land som leds av Trump.

• Eila Söderman
    Jag skulle ge min pojkvän en resa!! Till USA eller Mexico!
  • Malin J

Frihet till alla

• saraasplund1

Jag skulle ge min mamma en ny bil.

Just nu har hon min morfars gamla bil som inte alls känns pålitlig, hon skulle verkligen behöva och vara värd en ny.

En vacker dag kanske...

• elisa_nording

Jag hade helt klart gett gåvan att få bli frisk igen, till en nära vän. Personen i fråga har flera kroppsliga sjukdomar som gör att livet är väldigt, väldigt begränsat. Hen är mer eller mindre bunden till sin lägenhet. Kan aldrig gå på kondis och fika, gå och ut och äta middag, gå på bio, gå på teater ja, inte ens gå och handla själv. Saker som för friska människor är helt självklara. Man skulle vilja göra så oändligt mycket för att hjälpa, men det skulle behövas så mycket mer. Hen klagar aldrig, har sin säng, sin radio och TV och följer alla nyheter om alla hemskheter som händer runt om världen och lider med alla som drabbas av krig, svält, katastrofer med mera. Hen skänker mycket till dessa som har det svårt, trots att pensionen är liten. En liten människa men med stort hjärta.

Den som är frisk har många önskningar, den som är sjuk har bara en önskning...

• Camilla Sandmark

Oj, vilken fråga... Jag skulle ge förmågan att kunna prata med alla djur till mig själv så att jag kan förstå dem, hjälpa dem och verka för deras sak.

• mi

jag ville säga att et hud till min mig och min man eller en till barn, men jag måste säga att jag skulle vilja ge hem till alla hemlösa barn och barn till alla barnlösa...

• Åse

Laura tigger sedan tre år utanför min ICA-affär för sin mor, sina barn och arbetslösa make i Rumänien. Jag vill ge henne ett glad hund, ett nytt väl inrett hus i hennes hemland med en stor vacker trädgård i ett fint och tryggt område och se till att hon behandlas väl av sina grannar, Jag skulle sätta barnen i en bra skola och hitta ordentliga jobb åt deras föräldrar.

• Mattias Gustavsson

Jag hade gett min flickvän en längre Afrika-resa. Hon behöver åka dit igen och få hjälpa till med biståndsarbete. Hon saknar det.

• karin_nyberg
    Fred, frid, frihet, friskhet, friends till alla.
  • dawnbon

Jag skulle ge alla hemlösa katter och hundar ett kärleksfullt hem.

• Johannes

Jag skulle vilja ge min syster en framgångsrik IVF-behandling. Första försöket lyckades tyvärr inte, så vi hoppas på försök nummer två. Hennes längtan efter ett litet barn är enorm!

• Catrin Sundgren

jag ger mig själv en bil och bjuder vänner på en Sverige Runt resa i sommar!

• Maria Jänkälä

Hantverkshjälp till min stackars sambo- som verkligen behöver den!

• Maria Frimodig Lind

Jag skulle ge min dotter en fin bostadsrätt?

• stephis_kort

Jag skulle se till att en i familjen får en lättare situation

• malin_c_lind

Jag skulle önska att jag kunde ge min sambo en friskförklaring så att han inte behöver spruta in gift i sin kropp

• Julia Sanfridsson

Jag hade gett min pappa en sista jul med min fina farmor som gick bort i somras då jag vet hur tufft han tyckte det var att hon inte var här.

• K Cronberg

Hälsosamt långt liv till hela min familj

• Katarina Hjortsäter

Fred! I synnerhet till barnen i Aleppo!

• newmail

Jag skulle gett oss själva råd att bygga till för installation av vatten och avlopp i stugan. Då hade vi kunnat haft en fräsch vägg att hänga vinsten på!

• Carina Lind

Då skulle jag ge mina barn ett bekymmersfritt liv . Med trygghet kärlek o glädje

• Victoria Carlsson

Jag skulle köpt en resa till mina föräldrar, för jag är så tacksam över allt de gjort för mig.

• nuttilia

Jag vill ge min man en liten stuga i skogen, invid en sjö. Där ska han paddla, fiska, bada, springa runt i skogen och njuta av tystnaden. Ibland i ensamhet, som han uppskattar och behöver, men jag tänker nog vara med ganska ofta jag också..

• Claudia Kerttu
    Ett hus till min dotter som lagat bästa så länge.
  • Claudia Kerttu
    oj vad konstig det blev, önskar ett hus till min dotter som letat bostad så länge.
  • linneavarger

Jag skulle ge mina barn ett lyckligt, roligt och tryggt liv.

• Annika Nilsson

Det skulle vara jätte coolt att få ge superkrafter till världens snällaste människa - min bästa vän Anna! Hon skulle förvalta dem väl och göra världen till en bättre plats!

• Gabriella Pesic

Min mamma skulle få en skön spa helg med massa god mat, avslappning och bad. Det har hon förtjänat och mycket mer då hon osjälviskt hjälpt mig med barnen från dag 1. Hon lämnar/ hämtar på dagis, hjälper oss med matlagning/tvätt och så mycket mer. Hon säger att det hör till när man har barn men jag vet att alla inte är sådana. Så till världens bästa mamma!

• maria_bolin_lindberg

Att mina föräldrar skulle få bli friska.

• marlene83r

Ååå va bortskämd man är. När man sitter p tänker att man skulle bli glad av en tavla och samtidigt tänka vad som egentligen betyder nått-att man inte lever i krig, att man är frisk. Nära och kära. Jag skulle ge alla kvinnor som befinner sig i fångenskap som sexslavar frihet och hjälp till ett bättre liv.

• PRO
    Ordna Inreda
    Jag hade gett min fina mamma ett drömhus hon inte behöver renovera på (för det har hon slitit med tillräckligt), där hon kan ägna sig åt sina hobbys som hantverk och trädgård. Huset skulle ligga i omgivningar med ängar, skog, hagar m djur och en liten sjö där man kan bada om sommaren!
  • kruuden

Hej, jag hade gett min son bra studeiteknik. Han vill så gärna men får inte till en bra stabil metod för att lära sig och göra det effektivt. Efter många års svajjigt akademsikt arbete vill han nu mer än någonsin, önskar sig extra lektioner i födelsedagspresent och julklapp. Tänk om han kunde få hitta nyckeln som man behöver även när man blir vuxen.

• Carola Lind

Världsfred till alla!

• ing_marie_gerdin

Jag skulle ge hälsa och pengar till min familj att färdigställa vårt hus.

• Berit Bengtsson

Jag skulle ge maken och dottern en resa till Nashville för att de ska få njuta obegränsat av sitt gemensamma musikintresse!

• carola_berget

Ett dokument...Avsked på papper till Donald Trump

• Feifei Tian

En present till en enda person - jag hade gett Trump självinsikt, ödmjukhet och empati.

• Torkil84 Livendahl
    Jag skulle vilja ge mina nära lycka! Att känna lycka och glädje över vad man har är det bästa som finns!
  • lina_kson

Jag skulle vilja få min farfar fri från sin demens. Är det endast materiella ting man kan önska sig så hade jag gett pappa sin drömbil sen han var liten, en Hummer.

• Randi Mie

Jag skulle villa ge en världsturné till mitt livs kärlek

• Annelie Ek

Jag skulle ge denna vackra tavla till min som flyttat in i en lägenhet och saknar tavlor på väggarna,

• gustafsson_rebecka

Jag skulle geenlägenhet till karln jag är småkär i, han bor trångt och längtar efter utrymme. eller en resa till mig själv, inte fel att tänka på sig själv ibland heller och behovet är stort

• jojo_mojo

Jag hade gett mig själv och mina barn möjligheten att träffa min sambos far. Han gick bort precis när vi blev tillsammans och det har alltid känts tungt, men känns också extra tråkigt nu när vi har barn...hade så gärna visat upp hans fina barnbarn för honom. Vet att inget hade gjort min sambo gladare <3

• swedishbit

Jag skulle vilja hitta en person som kämpar hårt för sin framtid, kanske någon har barn de försöker skapa en framtid för. Någon som har det svårt, men verkligen lägger manken till för att åstadkomma någon med sitt liv. Helst en person med intelligens och talang, men olyckliga omständigheter. Jag skulle vilja betala av deras skulder, och köpa ett hem åt dem, och se till att de har pengar och frid att lyckas. Jag skulle vilja göra det anonymt så att de aldrig behöver visa tacksamhet mot någon individ.

Kanske jag är påverkad av många år i USA där det inte fins skyddsnät. Där jag sett så många som jobbar och sliter och inte klarar sig ekonomiskt trotts två heltidsjobb.

• Tina Hermansson

Fred till alla drabbade av krig

• Margareta Salander

Detta är en verkligt patetisk tävling, vad är poängen? Sen undrar jag över "tävlingsdeltagarnas" väggar, vill dessa verkligen ha "konst" från Gallerix och hur kan denna "konst" vara värd 2999 kr????

• hanky panky

Vilken kopiöst onödig och dum kommentar! Hur kan man tro att alla har samma smak? Vad är så patetiskt med tävlingen? Vadå poängen? Poängen är väl att någon vinner en tavla samtidigt som företaget som skänker en tavla gör reklam för sig. Vad är det du inte fattar?

Bara för att du skrev så, var jag tvungen att kolla vad de hade på sin sida och blev ledsen för att jag missade denna tävling.

Om jag fick ge någon vad som helst, hade jag gett min fru hälsan tillbaka så att hon slapp tycka att hon måste le och låtsas att allt är bra fast hon inte har en smärtfri minut i sitt liv. Ärligt, jag skulle betala vad som helst för det. Det tråkiga är att ingen och inget i hela världen kan ge henne det.

Ja Margareta, vi hade gärna haft denna tavla hemma. Och du vet väl att konstens värde sätts av betraktaren?

• PRO
  • Houzz Sverige

Frågan löd: Om du fick ge vad som helst till vem som helst - vad hade du gett och till vem?

Sara Thoresson är vår vinnare med sitt svar på frågan:

"Jag skulle ge min sambo en resa till indien, hans mamma -och hennes syskon- är adopterade därifrån men han har aldrig varit där och jag vet att han drömmer om det! Med sina syskon och kusiner skulle de nog få en fantastisk resa och få se vad föräldrarna lämnat."

Fint tycker vi. Grattis till vinsten!

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.