saranorrman

Vilket antal stolar runt matbordet är det rätta?

Sara Norrman
7 år sedan
senast redigerad:6 år sedan

Visst kan man behöva extrastolar när det kommer gäster, men hur många stolar finns det runt matbordet hemma hos dig till vardags?


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Kommentarer (5)

  • mariannese
    7 år sedan

    Runt kökets lilla bord 3 stolar, runt stora matbordet 8-12 stolar.

  • instockholm
    6 år sedan

    Vanligen 6 runt matbordet i köket, har suttit 8 med extra stolar. Detsamma i matsalen, 6 stolar med extra stolar 10 sittplatser.

  • PRO
    Josefina
    6 år sedan

    Jag tycker 6 eller 8 beroende på storlek på matsalsbordet, mindre gör det svårt att ha gäster över. Vi har 6 stycken plus 2 extra som får plats om fler gäster än 6 kommer. Kan nog trycka in 10 - blir väldigt mysigt få. Men finns det hjärterum... :)

  • Emma Good
    6 år sedan
    Vi har ett kvadratisk köksbord som rymmer 8 st stolar. Lägger man i iläggsskivan finns de stjärterum för minst 10 st. Tror vi har ett rekord på 14 stolar runt bordet.
    Sara Norrman thanked Emma Good
  • Caroline Danielsson
    6 år sedan

    Våran lägenhet är så liten så vi har bara ett runt bord där det får plats 4 stolar. Skulle dock gärna ha ett större bord så blir det trevligare att bjuda över folk :)

    Sara Norrman thanked Caroline Danielsson
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.