andreas_jonsson92

Tips sökes!

Andreas Jönsson
7 år sedan
Vad kan man göra med denna balkong? 130cm djup och runt 8m bred.

Kommentarer (4)

  • mariannese
    7 år sedan

    Beror lite på vilket väderstreck balkongen vetter mot. Är det mot söder eller väster bör du ordna solskydd av något slag åtminstone på delar av fönstret, kanske en träpersienn för att matcha det snygga golvet, eller en hissgardin. Mot den bakre korta väggen skulle jag sätta upp en spaljé för en klätterväxt eller ett rutnät för att hänga upp många krukor, gärna för hängande växter. Det finns även färdiga odlingslådor med inbyggd spaljé. Om du gillar att laga mat är det trevligt att kunna odla några av de kryddväxter du brukar använda. Många av dem är torktåliga vilket kan behövas för din balkong kan nog bli varm. Amplar i taket är en annan idé för att få lite lummighet. Betr möbler beror det ju på hur du tänker använda balkongen. Eftersom den är rätt smal kanske ett fällbord vore bäst tillsammans med hopfällbara stolar som kan hänga på väggen när de inte behövs. En skön stol, t ex en korgstol med skinnfäll och kuddar är härligt att ha hela året. Hyllor och små väggskåp är bra för förvaring.

  • Lena Eriksson
    7 år sedan

    En lagerhylla i ena eller båda kortsidorna gör att du får utrymme för odling eller annat utan att det är i vägen. Framför hyllan kan du ställa en bänk med eller utan ryggstöd som kan fortsätta längs med väggen för mera sittutrymme. Flera klaffbord som man kan fälla ner är praktiskt att sätta upp och tar liten plats. Mellan bänkarna kan man ha små bord som inte är djupare än vad bänken är och bara 20-30 cm bred.

    Skippar man ryggstödet på bänken sparar man mycket utrymme.

    Nackdelen är att det kan vara svårt att få tag på färdigbyggda delar, men är man snickarkunnig (eller känner någon som är det) är det inget avancerat arbete.

  • PRO
    2700kelvin, smart belysning
    7 år sedan

    Glöm inte belysningen :-D Med lite belysning kommer även din bostad- rummet vid balkongen, känns större. En enkel vägglampa eller en ljusslinga långs taket skulle balkongen få rymt. Viktigt dock att armaturen är för utomhus bruk. Lycka till :-D

  • User
    7 år sedan

    Om det var min balkong skulle jag satsa på ett väldigt smalt men långt bord, en grill och ett fint träd, kanske oliv eller citronträd (eftersom det är inglasat). På vintern kan du hänga en ljusslinga i trädet.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.