josefinaboston

Skulle du kunna tänka dig att ha dina (äldre) föräldrar boende hemma?

Josefina
7 år sedan
senast redigerad:6 år sedan

En spännande diskussion på jobbet fick oss att fundera över om vi skulle kunna tänka oss att bo med våra föräldrar igen när dem längre inte kan bo/klara sig själva. Det är mycket vanligare att ha äldre släktingar boende hemma hos sig i södra Europa än i Sverige, men det finns naturligtvis flera generationer familjer här också, som bor tillsammans. Är du en av dem? Dela gärna din berättelse, dina erfarenhet och tankar med oss!


Ja, absolut.
Nej, det skulle jag inte kunna tänka mig.
Kanske, beror på omständigheterna.
Annat - lämna en kommentar och berätta!

Kommentar (1)

  • Ossiana Smith
    7 år sedan

    Det beror ju på vilka behov mina föräldrar skulle ha. Om dom behöver medicinsk hjälp samt hjälp att äta/duscha/gå etc. Då får dom nog bättre hjälp på ett äldreboende - men skulle se till att det är nära till där jag bor. Men om jag bodde i ett stort hus utanför stan och det fanns en gäststuga på tomten, hade jag kunnat tänka mig att ha min mamma/pappa där om tex den andra skulle gå bort först, och den som var kvar vill vara närmare barnbarn/ ha sällskap etc. sista åren, fast de ändå kan göra dagliga saker själv medan vi jobbar eller reser bort.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.