cajsacarlson

Inför Mors Dag: Har din mamma influerat din inredningsstil?

Cajsa Carlson
6 år sedan
senast redigerad:6 år sedan

Majorsgatan 5 A, Linnéstaden · Mer info

Jag är nyfiken på om era mammor haft någon inverkan på hur ni inreder - kanske har du ett helt hem i en stil som påminner om det i barndomshemmet, eller bara några få ting som du inser är baserade på din mammas stil. Eller har du tvärtom rört dig så långt ifrån den som möjligt? Själv har jag lärt mig vikten av snygga lampor av min mamma, och att ju fler gröna växter och blommor man har i ett hem, desto finare blir det! :)

Kommentarer (4)

  • instockholm
    6 år sedan

    Mamma inredde vårt barndomshemmet för 4 barn och 2 vuxna med vita heltäckningsmattor överallt (inklusive matsalen) förutom i tv rummet, köket och badrummen. Alla rum möblerades med obekväma färdiga uppsättningar av "show room" möbler. Jag har valt motsatsen: komfortabla möbler med avtagbar klädsel, trägolv med mindre mattor och en blandning av inredning utvalt vid olika tidpunkter. Ett hem skall vara ett hem, inte ett visningsobjekt!

    Cajsa Carlson thanked instockholm
  • mariannese
    6 år sedan

    Inte mycket influens förutom uppskattning av handarbete, detta kvinnors enda utlopp för sin kreativitet för många som inte arbetade utanför hemmet. Jag har aldrig handarbetat själv men har en del allmogevävar på väggen, skånska kuddar och broderade dukar till fest. Jag har krukväxter som mamma hade men mindre blommande och mer gröna sorter.

    Cajsa Carlson thanked mariannese
  • PRO
    User
    6 år sedan
    Vilken rolig fundering. Likt mina föräldrar har jag inte så mycket prydnadssaker, utan de saker som finns framme är oftast funktionella. Bra material och hållbart. Det som idag är något som vi måste ställa om till har jag nog fått med modersmjölken.
  • Ossiana Smith
    6 år sedan

    Absolut, eller i alla fall med att vilja skapa en mysig känsla hemma. Men sedan föredrar jag mer retro och enkel design. Tror jag inte skulle vilja ha exakt samma stil som min mamma i hemmet, utan den är hennes, men den där känslan är jag ute efter!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.