tiina_gasolina

Usel belysning i badrummet - hjälp sökes

Tiina Virtanen
6 år sedan

Vi har ett spegelskåp med inbyggd belysning och ett eluttag - vill gärna ha detta även i fortsättningen men vill byta ut skåpet då belysningen är jättedålig. Har ni nåt tips på badrumsskåp där belysningen är bra nog att kunna sminka sig i? Önskar alltså klar/stark belysning som kommer nära dagsljus i styrka så att säga.

Tack på förhand!

Kommentarer (3)

  • mariannese
    6 år sedan

    Jag satte en dubbel lampa ovanför badrumsskåpet med sin inbyggda belysning. Såg genast att skåpets belysning inte skulle räcka. Men ännu smartare hade varit lampor på båda sidor av skåpet.

  • Ossiana Smith
    6 år sedan

    Kanske satsa på en sådan där 'movie star' spegel med belysning runt hela spegeln!

  • PRO
    2700kelvin, smart belysning
    6 år sedan

    Bäst belysning får man vid badrumsspeglar om man kan få ljus från flera håll, då minskar man skuggningen. Viktigast är nog inte att det skall vara som direkt dagsljus, vilket man lätt kan bli trött av. Men det beror ju på hur länge man står och speglar sig ;-D

    Ljuset enbart från badrumsspeglar känns ofta platt. Så har du möjlighet att komplettera ljuset med flera lampor blir det nog toppenbra. Lägg gärna upp en bild så är det enklare att ge konkret förslag på modeller. Jag hittade en lampa på IKEA som jag installerade över vårt skåp, inte snyggt men ljuset blev toppen bra. Med hjälp av en elektriker kan du nog får hjälp att dubblera din el-kontakt. Lycka till

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.