webuser_254979

Förslag och råd inredning av barnrum inför flytt

Houzz-ID: 254979
6 år sedan

Behöver bolla lite med er ang. inredning av ett barnrum till ett barn som fyller sex år snart. Har bara bestämt säng 105×200 cm, dock ej färg på den stoppade huvudgaveln.

Önskemål från hennes sida är gymnastikredskap ( romerska ringar och ribbstol ), gärna utsikt från skrivbord och en myshörna typ saccosäck ( ej tält ). Plats för att hänga upp bilder. Färger som hon tycker om är havsgröna/blåa och rosa/lila pudriga toner men absolut inte helt gråa väggar:) Intressen just nu är gymnastik, simning, kattdjur ( har en birma! ), rymden/jorden/länder, pyssla, uppfinna och bygga allt från robotar till kaniner samt umgås med familj och vänner. Älskar böcker och matematik!!

Tänker att direkt man kommer in så står sängen till höger med huvudänden mot långväggen, senare kanske den kan placeras mer luftigt men nu behövs "väggstödet". Alternativet att ställa sängen vid eller längs med fönsterväggen känns inte bra.

Fönsterväggen i rummet kanske kan rymma en längre bänk med 2 Alex Ikea hurtsar för plats för kreativt skapande plats för oss vuxna eller vänner. Eller är hon för "liten" för ett stort skrivbord? hon sitter gärna vid köksbordet också idag..

Väggen närmast dörren till vänster sätts ribbstolen upp, sen en förvaring av typ Ikeas Nordli 120 cm bred 40 cm djup hittar ingen bättre djupmässigt då jag inte vill att den tar för mycket plats med hänsyn till passage och dörrar men måste rymma leksaker.

Det är flera problem som ni gärna får hjäpa mig med! Som att den enda lättmöblerade långväggen blir "tom", har svårt att visualisera en myskänsla med "vuxenmöbler" ( van med tidigare fina, mindre möbler och inredning mer lämpat för småbarn ).

Var hamnar ringarna och myshörnan? Lekyta på golvet behövs samt hur göra med slott, legokreationer, dockhus mm?

Strax utanför dörren ( tänk vänster långvägg i rummet ) så finns det inbyggda garderober där kan kläderna förvaras men kanske kan ni komma på nåt snyggt sätt att förvara favoriter eller finare kläder/accessoarer barnrummet?

Rummet är 12 kvm, vitmålade väggar (S0500-N ) och vita snickerier, och ekgolv med eksocklar. Tapet och/eller ommålning kommer ske. Tipsa gärna om färger som funkar med det ekparketten ( den drar redan mot lite gult. Tyvärr upplevs färger lite kalla, rummet har solläge från ca kl. 13:30 till solnedgång. Feng shui tips mottages tacksamt.


Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.