susanna_ohman

Återvunnet trä

susanna_ohman
6 år sedan

Jag håller på med renovering av en sommarstuga. Skulle så gärna få in lite återvunnet trä med sliten look i inredningen. Helst ek. Lasering av ny panel blir inte samma känsla. Funderar på tak eller möjligen en fondvägg. Var hittar man sådant ? Har hittat ett golv med återvunnet trä jag skulle kunna använda men 3-4000 per m2 känns inte bra i magen....

Tips på vart man kan hitta det, eller möjligen borstat omålad panel/plank?

Kommentarer (11)

  • Sara Norrman
    6 år sedan

    Det är ju poppis med plywood, billigt men inte riktigt den slitna gamla trälooken du vill ha. Kan du tänka dig återvunna möbler? Barnwood.se kanske kan hjälpa dig med det, eller återvunnet trä.

  • susanna_ohman
    Författare
    6 år sedan

    Tack för tips. Tycker plywood är jättesnyggt men maken och vuxna barn rynkar på näsan så det blir det inte tyvärr.

  • susanna_ohman
    Författare
    6 år sedan

    Ja verkligen fint. Det får bli när vi bygger om ladan ;-)

  • Sara Norrman
    6 år sedan

    Vi letar ju alltid efter fina hem (eller sommarställen) att fotografera också, för reportage – du kan väl skriva en rad när ni är klara? Jag finns på sara.norrman@houzz.com. Tack!

  • susanna_ohman
    Författare
    6 år sedan

    Ja det kan jag göra men det dröjer till våren, vi bygger till också !

  • Sara Norrman
    6 år sedan

    Inga problem, då har vi något att se fram emot!

  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    6 år sedan

    Du får leta efter en finsnickare som håller på med byggnadsvård. Om vederbörande kan sin sak går det åstadkomma en sliten look på nytt trä tex, ek som du vill ha. Men be om referenser hos kund som du kan titta på före du beställer så det inte är en som påstår att de kan.

  • kerstinniemi
    6 år sedan

    Hej Susanna, kolla in https://www.hogenassnickeri.se/ Lyxigt trä och riktigt bra priser! /Kerstin

  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    6 år sedan

    Hej Kerstin

    Jag besökte hemsidan och fann inga priser, så du måste veta pris per kubikmeter?

  • kerstinniemi
    6 år sedan

    Hej, ja det stämmer finns ingen prislista på hemsidan. Lättast tror jag är att du kontaktar min bror direkt, Mats Näsqvist som driver företaget. Du finner hans kontaktuppgifter på hemsidan. /Kerstin

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.