Behöver idé och färghjälp!
8 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (7)
- 8 år sedan
Relaterade diskussioner
Jag behöver hjälp med att inreda sovrum
Kommentarer (6)Hej Lidija! Vad härligt att ha en tillflykt vid Adriatiska havet! Jag tänker direkt att det är rätt mycket sol och då kan man ha en stilren interiör med vita väggar, mörka träslag och gula och blå nyanser. Har du möjlighet så skulle jag satsa på snyggt klinkergolv i blåa mönster och lämna väggarna vita. Satsa på neutrala och fräscha men rätt kalla toner, därav mycket blått - för det varma solljuset gör alla färger ännu varmare. Så en orange fåtölj skulle få ett skandinaviskt hem att se varmt och glatt ut medan ett hem vid Adriatiska havet skulle vara "on fire"! Alltså mönstrat kakel med ljusa väggar och ljusa möbler, neutrala färger i övrigt. Man kan addera mörkt trä, det blir effektfullt och med "själ" mot de vita väggarna. Jag har laddat upp några foton i min idébok och bjudit in dig att kika på dem: http://www.houzz.se/ideabooks/66953477/thumbs/mediterranian Vad tycker du om det?... Se merNya barstolar och bänkskiva
Kommentarer (6)Bra idé, att göra om köksön, det kommer att bli ett lyft för hela köket. Tycker att det finns 2 alternativ som blir bra här: 1) säkert kort: vit köksö som den ser ut nu, men träskiva lik den ni har i resten av köket. Likadana träskivor även som sidor/gavlar på köksön så att en avslutas fint, den ser avhuggen ut nu. Billigaste alternativet. 2)monokrom köksö: byt färg på hela ön genom att lacka om luckor, måla sockel samt klä in topp och sidor med t ex sten, corian etc i samma färg som luckor. Kanske svart (i så fall med bänkskiva i svart granit), ljusgrå eller varför inte satsa på en snygg färg som du gillar: grön, blå, gul? Ogillar barstolar, de är alltid så ruggit fula, men i särklass snyggaste barpallen just nu hittar du hos Frama Copenhagen, säljs bla på Olsson o Gerthel. Lycka till!... Se merÖppet mellan hall och kök?
Kommentarer (6)Hej Sanne! Jag hade inte byggt igen dörrhålet mellan kök och hall eftersom det skulle ta bort en stor del av ert fina flöde i hemmet. Personligen uppskattar jag när man kan komma in och ut från ett rum från två håll och jag skulle hellre lösa förvaringen på annat sätt och se över helheten. Här kommer ett par tankar utan att jag egentligen vet något om era behov av förvaring, er möblering av hemmet och hur ni använder övriga förvaringsutrymmen idag. Gör om städskåpet till en garderob för diverse ytterkläder och skor. Med enkla medel kan ni få till en optimal garderob som dessutom ligger fint i anslutning både till hallen och tvätten. Hallen kan nu användas för mer vardaglig avhängning. Flytta innehållet i städskåpet till utrymmet under trappan. Det förutsätter att det finns ett befintligt utrymme under trappan som är inbyggt annars skulle jag hellre lägga ombyggnadspengar på att skapa bra förvaring under trappen. Förhoppningsvis finns det plats för mer än städsaker under trappen. Använd garderoben i rummet vid trappen som städskåp om det inte går att använda utrymmet under trappan. Det kan i sin tur innebära att ni behöver mer garderobsförvaring för sakerna som förvaras där och då kan ni kanske utöka garderobsväggen i sovrummet med 1-2 garderober. Om det inte stör er övriga möblering för mycket kan ni skapa en fin garderobsvägg längs hela väggen och därmed skapa mer förvaringsutrymme än tidigare. Ett annat alternativ är att satsa på ett vackert (vitrin)skåp för förvaring som kan stå i vardagsrummet eller sovrummet. Jag vet inte om tipsen är till någon hjälp men jag hade passat på att se över alla förvaringsmöjligheter för att optimera i alla led så frågan om en ny garderob i hallen blir egentligen en dominoeffekt. Lycka till!... Se merVAD KAN JAG GÖRA HÄR?
Kommentarer (1)Hej! Vilken bra fråga, tycker det är ett perfekt utrymme att bygga in lite förvaring och hyllplan för TV-prylar, högtalare osv. Beroende på vad du har i resten av rummet men det brukar vara fint att få in lite värme, så träribbor på väggen i hålet, överskåp med belysning och hyllplan i samma träslag som ribborna till höger. TV kan stå mot vänstra sidan i hålet så det blir lite förskjutet och hyllplanen kan vara lite bredare. Alternativ vara hyllor över TVn där du kan samla allt som TV behöver? Skickar några inspirationsbilder som hjälp. Välkommen att kontakta oss på www.iodomi.com om du vill ha mer tips och idéer!... Se mer- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan
- 8 år sedan

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Fler diskussioner

Studio K Inredning