cajsacarlson

Vilket pynt gör julen?

Cajsa Carlson
6 år sedan
senast redigerad:6 år sedan

Av ren nyfikenhet – vilket julpynt skulle du inte kunna vara utan? Själv tror jag att det är julstjärnan! :)


Kommentarer (7)

  • Sara Norrman
    6 år sedan

    Adventsstaken! Då får julen bli lång och härlig.

  • mariannese
    6 år sedan

    Både adventsstaken och stjärnan är viktiga. Vår gamla orange stjärna håller knappt ihop så det är kris varje 1:a advent men det gick att sätta upp den även i år, efter minst 30 års tjänst. Det varma skenet är viktigt. Vi får väl skaffa en modern stjärna till sist men under motstånd. Annat viktigt pynt är de 12 små halmbockarna som är arv från min mans morföräldrahem.

    Tyvärr har vi inte längre plats för gran inne så jag kan inte sätta upp flaggirlangen med flaggor från de länder våra julgäster genom åren har kommit från. Vi har aldrig firat jul med bara familjen.

  • Sara Norrman
    6 år sedan

    Vad spännande med julgäster mariannese, det är ju en mycket bättre idé än bara familjen. Tycker även att det är bra med de organisationer som bjuder in ensamma eller äldre till familjer på julmiddag, precis så det ska vara!

  • mariannese
    6 år sedan

    Det blev lite för spännande den julaftons morgon när Vito, sonens italienska kompis, kom ensam redan kl 8 för att hjälpa till, som han sa. Vi var inte ens klädda och väntade inga gäster före kl 13. Jag råkade ha en "korv" pepparkaksdeg över som han fick roa sig med.

  • Sara Norrman
    6 år sedan

    Haha, skönt att Vito fick sällskap!!

  • Caroline Danielsson
    6 år sedan

    Skulle säga alla mina små tomtar som jag fått av mormor under åren. De tittar fram lite överallt nu pga har så himla många! På hyllor, i fönstret, dörrkarmar och till och med i växterna och i badrumsskåpet. Brukar vara roligt för om vi får gäster brukar de alltid kommentera när de ser en liten tomte på något konstigt ställe, så det har nästan blivit som en grej - att gå på nissejakt!


    Annars tycker jag också att julstjärnan, ljusstakarna osv är viktigt för att få den ultimata julkänslan :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.