erika__karlsson

Random Light 50 eller 80cm Ø?

Erik A. Karlsson
6 år sedan

God kväll,


Idag monterade jag (äntligen) upp vår Random Light (50 cm Ø), jag tycker den ser för liten ut och överväger 80cm Ø men min fru tycker den passar perfekt i rummet, jag har bifogat tre bilder tagna med mobilkameran så det är inte bilder i referensklass direkt.


Konstruktiv feedback mottages gärna.


Erik


P.S Lampan blockerar inte sikten av TVn, det ser bara ut så på bilderna.





Kommentarer (11)

  • Erik A. Karlsson
    Författare
    6 år sedan

    Sara, tack för din kommentar, jag har tagit nya bilder i dagsljus.

  • Sara Norrman
    6 år sedan

    Vad fint ni har! Jag skulle nog testa en större variant, om det inte blir för mycket krångel – så svårt att veta om man inte har sett dem båda.

  • Erik A. Karlsson
    Författare
    6 år sedan

    Tack! Mycket jobb har lagt på att integrera "tekniken" i vardagsrummet, dvs. högtalare, sub och förstärkare, tv etc (och bryta det hela med fjärrkontrolls-hållaren som står på suben), jag tycker vi har fått till det bra, Random light blev pricken över i:et

    Jag skall undersöka om ngn av de lokala butikerna har en M som jag kan låna och provmontera, det är svårare med webbutikerna då de är stingsligare med "öppnade" förpackningar.

    Erik

  • a s
    6 år sedan
    Hej Erik! Jag tycker absolut du ska köra på storleken större, rummet kommer bära upp den större mycket bättre. Lycka till!
    Mvh Anna
  • Erik A. Karlsson
    Författare
    6 år sedan

    Ja det lutar mer och mer åt det.

  • PRO
    2700kelvin, smart belysning
    6 år sedan

    Ursnyggt! Testa också med en klar glödlampa- då kommer rummet få massor med liv, lampan/ ljuset kommer ta mera plats. Eftersom du har ett bord under lampan kan du nog ha vilken storlek som helst, bara den inte skymmer TV´n. Ha kul- inred med ljus :-D

  • Erik A. Karlsson
    Författare
    6 år sedan

    Tack.
    Jag har en klar lampa på "inkommande", så det kommer testas! Det där med inte skymma TV:n gör att nedre höjd inte kan gå lägre utan en större Random light hamnar 30 cm närmare taket, det är det enda som talar emot en större lampa.


    EK


  • PRO
    2700kelvin, smart belysning
    6 år sedan

    Funktionalitet, nog så viktigt ;-D. Kanske hittar du lite inspiration på bloggen om olika ljuskällor i samma lampa // Charlotte http://www.2700kelvin.se/home/2016/04/12/ljuskallan-kan-gora-stor-skillnad/

  • ellen_ee
    6 år sedan

    Hur stort är bordet?

    Ett litet bord bör ha en mindre lampa.

    T.ex ett litet bord på 90-120 cm ska inte ha en lampa som är större än 50 cm i diameter.

    Ett bord som är större än 130 cm, välj en lampa som är minst 60 cm i diameter.


  • monica_movell
    6 år sedan

    Det viktigaste tror jag inte är hur vilken diameter det ärlampan är utan hur många andra belysningspunkter du har i ditt vardagsrum och av vilken typ dessa är. Detta är det som avgör hur trevligt och varmt det känns i rummet. MÅNGA olika lampor behövs i ett större rum. Googla på detta.

    I vårt vardagsrum på ca 30 kvadratmeter har vi t.ex. 10 lampor. Sen tror jag inte din runda lampa ska vara för stor och påfallade.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.