cajsacarlson

Vilken Ikea-produkt älskar du mest?

Cajsa Carlson
2 år sedan

I samband med Ingvar Kamprads bortgång började jag fundera på hur många Ikea-produkter man egentligen köpt genom åren – och vilken av alla deras designs som är den bästa! Själv är jag väldigt svag för lampan Sinnerlig, designad av Ilse Crawford, som jag tänkt skaffa ett tag:

Styling - Stockholm apartment "Only Ikea" · Mer info

Vilken Ikea-produkt älskar du själv allra mest? En evig klassiker som pallen Frosta, eller något av deras designsamarbeten?

Kommentarer (10)

• PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    2 år sedan

Hyllan Billy, älskar den inte men funktionell och tillverkad i Sverige.

Det bästa svaret
  • Sara Norrman
    2 år sedan

Jag älskar deras bokhyllor och köksstommar. Men favoriten är ändå bestickstället Ordning för 29 kr styck. Vi använder den som tandborstställ, pennställ, för bomullstusssar och massa annat – jättevackra på lång rad! Samt att det finns en massa roliga hacks att Googla på, bl a på lampskärmar.

Bild från Ikea.se

• Houzz-ID: 493566
    2 år sedan
    Ändrades senast: {last_modified_time}2 år sedan

Min favoritprodukt från Ikea är egentligen inte från Ikea, men väl inspirerad därifrån, ett bordshack som vi kallar Santos. Det är ett köksbord som vi använder till allt, bakning, måltider, studier osv. Se den smarta lösningen med en hylla under hela den stabila bordsskivan av granit, dit man snabbt kan stuva undan material och göra bordet tillgängligt för andra ändamål.

Vi planerade allt från början, ett stabilt underrede med kraftiga ben för att bära upp den tunga granitskivan. På träskivan lade vi sedan ett rektangulärt kors och ytterligare fyra klossar i hörnen. Avståndet från träskivans ovansida till granitskivans undersida är 9 cm. Granitskivan är 2 cm tjock och mäter 146 x 96 cm, den sticker ut 3 cm runt om över träskivan. Bordet är lagom stort för att placera sex stolar runt bordet.

Som syns på fotona invigde vi bordet för 13 år sedan och trots kontinuerlig och mycket frekvent användning är det helt intakt, förutom att tidens patina börjar att uppträda på träet.

• Sara Norrman
    2 år sedan

Det var en supersmart lösning!! Satte ni in hyllan under, eller satte ni på bordsskivan?

• Houzz-ID: 493566
    2 år sedan
    Ändrades senast: {last_modified_time}2 år sedan

Hej Sara, kul att du tyckte om vårt bord. Jag svarade dig direkt i originalinlägget ovan.

• Pia Olsson
    2 år sedan
    Jag har en relativt ny favorit. SKÅDIS, håltavla med alla möjliga tillbehör. Såååå himla smart, snygg och praktisk. Allt som skulle drällt runt, hänger nu på väggen istället
  • Cajsa Carlson
    Författare
    2 år sedan

Oj, Skådis var verkligen jättefin ju!

• PRO
    Marias Inredning
    2 år sedan

Svårt att välja bara en! Över lag älskar jag alla deras köksprodukter, både köken i sig och prylarna att fylla det med, allt från skärbrädor till porslin! prisvärt men snyggt

• mariannese
    2 år sedan

Favoriten får bli fällbordet i furu från 80-talet. Inte det vackraste (kanske dags för ett IKEA-hack?) men det rymmer 12 och tar liten plats hopfällt. Det hade varit svårt att hitta ett bord i samma storlek till det låga priset. Dukat till påsklunch:

• Johanna Nylund
    2 år sedan

Köksstegen BEKVÄM är en av mina favoriter :)

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.