hjälp!! smalt kök och matplats! går ej att öppna upp. tips??
agnes näslund
2 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (9)
agnes näslund
2 år sedanRelaterade diskussioner
Gardiner eller inte?
Kommentarer (26)Hej, Amanda! Svar till dig i dina gardinplaner. Tänk på följande *Vilken stil tänker du dig som helhet. Känslan; 'hotellfylligt' eller kanske tunt 'luftigt skir' stil..... kanske ska tyget vara ett konstnärligt intryck med modern marimekko.....*Det tekniska behoven; Behövs mörkläggning, dra för hela partiet förinsyn ibland... I textil och gardinfrågor behövs både estetiken och de tekniska förutsättningarna gå hand i hand. Jag råder ofta till gardiner i sällskapsrum och sovrum för ljudnivån och den mjuka inramningen det kan ge. Använd olika kvalitet i de olika rummen i samma färgskala om du inte gillar blickfång med mönster eller tydliga färger. Lura ögat och om möjligt sätt längre skena/stång än fönstret är, då blir det mycket ljusinsläpp kvar. Det finns fantastiska möjligheter och trevligt om det ger snyggt inryck. Jag fasar över stylingar med för korta gardiner, då är det bättre låta bli ;) Lycka till med valen. Börja med ett rum och testa med kanske lakan.Favorit i kaxigt mönster Pierre Frey Pågående gardinprojekt Vill du så kan vi konsultera vidare via mail eller hembesök i Stockholm Uppsala. Välkommen!... Se merjag behöver hjälp med vardagsrummet
Kommentarer (10)En nättare soffa utan divan. Vet inte om vad för typ av tv bänk och annat ni har men kör på två mindre soffbord, runda i olika höjd så att inte soffbordet blir en sådan stor möbel. Ha en mata som ramar in gruppen (minst 10 cm på varje sida om soffan). Ställ två nättare fåtöljer/stolar så man ser brasan (där divandelen är idag). Behövs ytterligare sittplatser kan ni ha sittpuffar som ni flyttar runt och inte tar sikt från något håll. Det går att köpa en tv bänk med lite djup, tex Ikea bestå 20 cm eller sätt upp en golv stringhylla som tv bänk. Med nättare möbler blir det möblerat men med mer space! Lycka till!... Se merbudgettips förändra kök
Kommentarer (6)Toppen idé! Jag skulle nog byta ut färgen på alla luckor också, i antingen mattsvart (kanske griffelfärg tom. för att göra det hela lite roligt - man kan skriva listor och meddelande på luckorna) eller vitt eller den där gröna du föreslog. Tror ej dom trä färgade passar in om du ändrar golvet och bänkskivorna. Lycka till! Ser fram emot resultat!... Se mer(Avslutad) TÄVLING: Vinn inredningshjälp värd 10 000 kr!
Kommentarer (114)Oj vilken vinst! :-D Det skulle vara. Jag har en källare som fortfarande efter 20 år ser ut som ett bombnedslag. Det har varit förvaring av allt möjligt genom åren. Aldrig har jag kunnat liksom ens planera. Min dotter och hennes fästman bodde där ett tag med ett helt husnåll i källaren medans dom gjord i ordning sitt hus. Sen flyttar min syster in där efter år av otur, så nu står hennes hushåll där och i samma veva dör min svärmor, och även om man rensar ett bohag så blir det ganska mycket efter som man ge bort eller sälja! Och mitt i allt så finns gubbens verktyg, planker och stuvar från renoveringen av övriga huset. Dessutom var det ridning och egen häst ett tag för våra döttrar. KAOS med andra ord. Jag har en sjukdom som gör att jag inte kan göra så mycket i taget och ibland på flera veckor. Gubben försöker men är absolut INGEN organisatör, mer en liten hamster av skruv och spik ;-) . Jag vet att det kan bli ordning, men som sagt jag vet inte ens vart jag ska börja vart jag ska finna orken. Syster min är också hackig (vilket jävla gäng alltså) och är helt ärlig ingen organisatör alls. Att kunna slippa stressen av att kunna gå ner i källaren och faktiskt hitta det man söker. Vilken dröm!Original färger och dörrar sen 1970. Nej jag tycker inte om det och tyckte inte ens om det när det var 70-tal. ha ha Men de kan jag stå ut med bara det blir ordning.... Se merNegar Eklöw
2 år sedanNegar Eklöw
2 år sedanNegar Eklöw
2 år sedanNegar Eklöw
2 år sedanNegar Eklöw
2 år sedanagnes näslund
2 år sedanTiina Virtanen
2 år sedan
Negar Eklöw