Kök - funktion vs design
7 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (8)
- 7 år sedan
Relaterade diskussioner
På jakt efter ny soffa, soffbord och allt omkring
Kommentarer (11)Hej Jelena, Jättemysig lägenhet! Jag håller med om att ljusare färger skulle få rummet att kännas luftigare. Jag skulle slå ett slag för IKEAs soffor, de har nästan alla avtagbar klädsel, så du kan ha en ljus soffa och ändå lätt hålla rent. Dessutom kan du byta till ett av BEMZ överdrag om du tröttnar! Jag älskar denna som är nästan vit, liksom ljusbeige, och kan tvättas i tvättmaskin! Om du bor smått (och gillar den stilen) kanske en kista eller resekoffert skulle kunna funka som soffbord?... Se merVad är viktigast för dig vid val av köksblandare?
Kommentarer (10)Ja, tänk hur olika det är. För de flesta brukar attribut som kvalitet, säkerhet och garanti komma först. Men vi märker tydligt att design blir allt viktigare för användaren och då inte bara i de översta prissegmenten. Funktion och Design ska såklart gå hand ihand, men för många kan dessa två ha olika innebörd. Vilken design skulle ni exempelvis välja? Modern? Minimalistisk? Klassisk eller något helt annat? Vilken Funktion skulle ni önska att er köksblandare kan erbjuda? utdragbar pip? Hög pip? Diskmaskinsavstängning? Beröringsfri funktion? Annat?... Se merVilken trend är du trött på?
Kommentarer (21)Jag tröttnar på det som är lika överallt. Håller t ex med Elvira om kakaoögonen som ju egentligen är fin men som känns så otroligt fantasilös eftersom man ser den överallt. Samma med Andy Warhol-moderna-muséet-posters, de där boll-mässings-ljusstakarna från Svenskt Tenn (som ju egentligen är superfina!!!) och allt annat som syns i varenda inredningsreportage. Jag hämtar inspiration från hem som detta: https://www.houzz.se/magasin/hemma-i-elsa-billgrens-droemska-laegenhet-paa-soeders-hoejder-stsetivw-vs~57496801... Se merHur skapar jag en industriell känsla med små medel?
Kommentarer (8)Jag skulle säga att det handlar mycket om färgval & materialval! För mig är svart, vitt, brunt & grått användbara för detta syfte. Gällande material skulle jag säga betong, plåt, mässing, rostfritt och zink. Men framför allt skulle jag säga att det handlar om att plocka fram köksredskapen. Gör det till ett brukskök! Lycka till!... Se mer- 6 år sedan
- 6 år sedan
- 6 år sedan
- 6 år sedan
- 6 år sedan
- 6 år sedanÄndrades senast: 6 år sedan

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Fler diskussioner
Sara Norrman