marcus_waserbrot

Kök - funktion vs design

Marcus W
5 år sedan
Hej vänner!

Äntligen börjar köksrenoveringen närma sig. Jag har sedan en längre tid funderat men inte riktigt funnit något bra svar (varit dålig på att bolla med kökslev också) på min fundering.

Det har blivit vanligare att se kök där man i bänkskåpen bara har en dörr/lådfront per stomme (se bild).
Det är dock också vanligt förekommande med kök där varje stomme har 2st lika stora lådfronter.

Min fråga är, innebär lösningen med endast en dörr/lådfront per stomme (se bild) att man får tumma på funktionalitet? Som jag förstår det innebär ju detta att om man vill ha lådor i stommarna måste dörren öppnas för att sedan komma åt lådorna (hyllplan är inte ett alternativ i bänkskåp enligt mig). Dvs att det blir ett extra moment jämföres med lösningen där man har 2st lika stora lådfronter per stomme. Givetvis kan det i vissa fall vara så att man har en extra mindre låda gömd bakom dessa ibland där det innebär samma "extra moment".

Har jag förstått det rätt? Hur är era tankar? Vad är bäst och varför?

Kommentarer (8)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.