lovisa_hogberg

Idéer för platsbyggd eller möblerad hallförvaring?

Lovisa H
5 år sedan
Vi har en stor hall med ont om förvaring men med goda möjligheter att skapa såväl platsbyggd som tillfällig förvaring. Frågan är bara hur. Vi har funderat på att bygga en garderob där skohyllan står som ska tillhöra det lilla sovrummet (som är innanför den dörren/nischen). Garderoben som är mitt på väggen kommer att byggas bort och vi skulle föredra till stor del stängd förvaring närmare ytterdörren eftersom vi har hund som gärna flyttar skor och vi bor i Östersund så det blir många ytterplagg för olika väder och aktiviteter. Taket kommer höjas ca 40cm, troligen i hela hallen (ev fortsätta vara lägre runt ytterdörren för att ge avgränsande känsla och dölja ventilation). Vi har lekt med tanken på att bygga en spaljé för att dela av rummet lite och få något att möblera runt/mot men är öppna för olika lösningar och förslag. Tack på förhand för idéer!

Kommentarer (2)

  • PRO
    Jeanette Hammarstedt Inredningsdesigner
    5 år sedan

    Spännande projekt! Hallen är en viktig punk där det händer mycket och förvaringen är viktig. Det jag tänkte på när jag läser din beskrivning är att ni skulle kunna bygga garderober på den väggen där ni har ytterdörr. Det kommer bli lite som en portal öppning när man kommer in. Om ni platsbygger kan ni få den ultimata förvaringen bakom dörrar. Då kan ni även bygga bort den klacken som kommer att bli om ni höjer taket. Jag tror det kan bli en spännande och lite annorlunda lösningen och ni kommer fortfarande ha en stor och öppen hall. Lycka till med planerna! /Jeanette

  • Lovisa H
    Författare
    5 år sedan
    Tack för tips! Gillar idén att bygga ihop ev höjdskillnad och få en naturlig avdelning.
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.