mariannese

Nya IKEA-katalogen

mariannese
förra året

Är besviken på katalogen som kom i brevlådan idag. Den tråkigaste hittills, dåligt papper även om det förmodligen är miljövänligt, vilket förstås är bra, om det nu inte bara är snålhet. Bleka, beiga bilder utan karaktär och utan förmåga att ge inspiration. Det beror på att katalogen nu ska passa hela världen och inte bara Sverige och inte stöta sig med någon inhemsk kultur. Tror det kommer att slå tillbaka, vitsen med IKEA är ju det svenska. Dessutom få nyheter, få människor på bilderna. Lyckligtvis har jag nära till ett varuhus och kan se möbler och annat IRL och kan bilda mig en uppfattning på plats av utbudet.

Kommentarer (4)

• M F
    förra året

Jag håller inte med dig! Jag blev positivt överraskad av den nya Ikea-katalogen. Brukar inte gilla Ikea i vanliga fall, men anser att deras utbud blir bättre och bättre.

• M F
    förra året

Sedan har jag lite svårt för kommentaren om stt vitsen med Ikea "är det svenska". Det låter lite trångsynt. Ikea kommer amltid i grund och botten vara ett svenskgrundat företag. Det serveras typ köttbullar på varenda Ikea-varuhus runt om i världen. Vad mer kan du begära? Alla som bor i Sverige inreder inte på samma sätt. Det finns en skandinavisk inredningsstil, men ingen typisk svensk.

• PRO
    True Image by Stella - Photo Art
    förra året

"Det beror på att katalogen nu ska passa hela världen och inte bara Sverige och inte stöta sig med någon inhemsk kultur,, Den meningen låter lite dum... det är ju inte så att IKEA plötsligt börjat marknadsföra sig utomlands, det har de ju gjort väldigt länge. Jag tror alltså att katalogen speglar vad de som skapat den tycker är fint och bra, det är ju uppenbart att tex. du och M F har olika åsikter, det är troligtvis de som tycker som M F som har skapat årets katalog, så enkelt tror jag att det är.

• PRO
    Marias Inredning
    förra året

Åh jag som tyckte den var jättefin och inspirerande i år :) Kan hålla med om att det var lite beige bilder men jag tänkte att det är vad som är trendigt nu? Jag blev sugen på massa grejer i alla falll... Som vanligt... hehe

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.