cajsacarlson

Vilka blir höstens stora trender?

Cajsa Carlson
5 år sedan

Nu är det ju snart höst, efter en superhärlig och lång sommar! Jag ser ändå fram emot frostiga morgnar och mörka kvällar med en kopp te och en bok, och tänkte dessutom göra om lite hemma nu när det är ny säsong. Därför ville jag fråga er: vilka tror ni blir de stora trenderna i höst?


Själv tror jag att vår fäbless för naturliga material och lite gammeldags mönster och tapeter fortsätter, och att vi fortfarande kommer att ha mycket växter inomhus. Men jag hoppas att vi får se mer starka, mättade färger och spännande mönster, och tror också att det kommer att komma in mer geometriska och skulpturala former i inredningen. Drömmer om lyxiga mid century modern-hem med enkla inredningar, men stora statement-pieces och mycket textur. Vad tror ni? Dela gärna med er i kommentarerna, ska bli spännande att höra vad ni tycker!


Joanna Lavens Home. Stockholm · Mer info


Houzz Tour | Karolina Modig · Mer info



Kommentarer (3)

  • PRO
    Marias Inredning
    5 år sedan

    Jag hoppas att du har rätt :) låter jätte snyggt

  • Maria Palmer
    5 år sedan

    Jag tror absolut att du har fingret på pulsen! Snygga trender på g.

  • mariannese
    5 år sedan

    Det blir väldigt mycket sammet i dova och djupa färger plus grått. Syns redan på soffor, gardiner, kuddar, puffar i alla kataloger och tidskrifter. Tror det blir en kortlivad trend eftersom den är för hypad. Jag behåller mina flera år gamla sammetskuddar men skaffar inte mer sammet nästa år. Mässing och marmor finns kvar. Håller med om mid-century moderntrenden och jag letar efter ett begagnat soffbord i dansk teak eller i den stilen, helst med hylla av mässingsribbor.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.