Olika färger i öppen planlösning - hur ska jag dela upp dem?
Tiina Virtanen
2 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (10)
Terra + Tint Interiors
2 år sedanSara Norrman
2 år sedanRelaterade diskussioner
Vilken taklampa ska jag välja?
Kommentarer (22)Härligt att du kom till beslut och ett riktigt bra val. Belysning för bästa helhet brukar 'kräva' fler ljuskällor än mitt ovanför bordet. Ni önskar mer stämning och då kan enstaka spotlight mot tavlor/planscher,fönsterlampa plus dekorbelysning på vägg hyllsystem vara bra idé. Levande ljus vid middagen och nedsläckt taklampa då är det härligt med stämningsfullt ljus som punkt belysning ger. Bifogar favorit modell Cesta och spot från firma Pholc. Tips: Markera matplatsen även med matta. Lycka till med det nya!... Se mer(Avslutad) TÄVLING: Vinn inredningshjälp värd 10 000 kr!
Kommentarer (114)Oj vilken vinst! :-D Det skulle vara. Jag har en källare som fortfarande efter 20 år ser ut som ett bombnedslag. Det har varit förvaring av allt möjligt genom åren. Aldrig har jag kunnat liksom ens planera. Min dotter och hennes fästman bodde där ett tag med ett helt husnåll i källaren medans dom gjord i ordning sitt hus. Sen flyttar min syster in där efter år av otur, så nu står hennes hushåll där och i samma veva dör min svärmor, och även om man rensar ett bohag så blir det ganska mycket efter som man ge bort eller sälja! Och mitt i allt så finns gubbens verktyg, planker och stuvar från renoveringen av övriga huset. Dessutom var det ridning och egen häst ett tag för våra döttrar. KAOS med andra ord. Jag har en sjukdom som gör att jag inte kan göra så mycket i taget och ibland på flera veckor. Gubben försöker men är absolut INGEN organisatör, mer en liten hamster av skruv och spik ;-) . Jag vet att det kan bli ordning, men som sagt jag vet inte ens vart jag ska börja vart jag ska finna orken. Syster min är också hackig (vilket jävla gäng alltså) och är helt ärlig ingen organisatör alls. Att kunna slippa stressen av att kunna gå ner i källaren och faktiskt hitta det man söker. Vilken dröm!Original färger och dörrar sen 1970. Nej jag tycker inte om det och tyckte inte ens om det när det var 70-tal. ha ha Men de kan jag stå ut med bara det blir ordning.... Se merVilken färg ska jag ha på skåpsluckorna?
Kommentarer (10)Snyggast tänker jag går hand-i-hand med vilken helhets stil som eftersträvas. Helt i trä utan profiler låter toppen snyggt i kombination som din bild med moderna beslag och sten skiva. En idé kan vara våga blanda. Använd trä i nedre sektioner och måla övre i grågrön 'duck egg' SÅ SNYGGT! En spontan idé som jag tyvärr saknar projektbild på ;) Grå skala är det nya vita, ett ganska säkert val, men välj med fördel i NCS -Y skalan. Provmåla! Här nedanför mer idéer. Lycka till Josefin! Trä som väggmaterial och grått"Duck egg" kulör inspiration- Kan vara gråare. Bild:DeVol kitchens... Se merHur skulle ni möblera?
Kommentarer (4)Soffor placeras med fördel mitt i rummet men jag tycker ni ska satsa på två eller tresits soffor (inga divaner eller u-soffor) antingen två mittemot varann eller en soffa och två fåtöljer på andra sidan. Rama in med en stor matta, minst 2x3 meter (folk har oftast alldeles för små mattor), låt soffan (sofforna) och ev fåtöljerna stå åtminstone med frambenen på mattan. Vill du ha hjälp med en skiss på planritningen och att ta fram möbler är det bara att kontakta mig. Lycka till!... Se merTerra + Tint Interiors
2 år sedanTiina Virtanen
2 år sedanHome Stories
2 år sedanUMArkitektur
2 år sedanTiina Virtanen
2 år sedanIndoor design by M
2 år sedanTiina Virtanen
2 år sedan
Home Stories