Olika färger i öppen planlösning - hur ska jag dela upp dem?
Tiina Virtanen
4 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (10)
Terra + Tint Interiors
4 år sedanSara Norrman
4 år sedanRelaterade diskussioner
Vilken taklampa ska jag välja?
Kommentarer (22)Härligt att du kom till beslut och ett riktigt bra val. Belysning för bästa helhet brukar 'kräva' fler ljuskällor än mitt ovanför bordet. Ni önskar mer stämning och då kan enstaka spotlight mot tavlor/planscher,fönsterlampa plus dekorbelysning på vägg hyllsystem vara bra idé. Levande ljus vid middagen och nedsläckt taklampa då är det härligt med stämningsfullt ljus som punkt belysning ger. Bifogar favorit modell Cesta och spot från firma Pholc. Tips: Markera matplatsen även med matta. Lycka till med det nya!... Se merHur skulle ni möblera?
Kommentarer (4)Soffor placeras med fördel mitt i rummet men jag tycker ni ska satsa på två eller tresits soffor (inga divaner eller u-soffor) antingen två mittemot varann eller en soffa och två fåtöljer på andra sidan. Rama in med en stor matta, minst 2x3 meter (folk har oftast alldeles för små mattor), låt soffan (sofforna) och ev fåtöljerna stå åtminstone med frambenen på mattan. Vill du ha hjälp med en skiss på planritningen och att ta fram möbler är det bara att kontakta mig. Lycka till!... Se merUtsikt?
Kommentarer (5)Håller med Ossiana, gardiner kan göra jättestor skillnad, exempelvis i bilden nedan. Balkongdörrarna är inte alls stora men eftersom det är gardiner på sidorna längs med väggen ser det ut som att de är mkt större! Ett annat tips är att kanske måla fönsterbrädan? Och se till att fönsterkarmarna/spröjsarna är vita/ljusa. Jag skulle även satt några vackra växter i fönsterna, förslagsvis en klätterväxt för att dra uppmärksamheten dit :)... Se merfärgval till vardagsrum
Kommentarer (3)Hej Eva! Färger förändras från rum till rum beroende på ljusinsläpp och närliggande kulörer. Ljusinsläpp från nordväst har lite blåare ljus med sig in. Om färgen du funderar på har en lite lila ton i sig så kommer den kanske förstärkas i det rummet. Mitt tips är att du provmålar på kartong och ser hur färgen ter sig i rummet vid olika tider under dygnet.... Se merTerra + Tint Interiors
4 år sedanTiina Virtanen
4 år sedanHome Stories
4 år sedanUMArkitektur
4 år sedanTiina Virtanen
4 år sedanIndoor design by M
4 år sedanTiina Virtanen
4 år sedan
Fler diskussioner
Home Stories