webuser_109689339

Skapa ett avskjilt -tonårsrum i rummet

Elller rubrik nr2 "Ingenting är omöjligt?"


Till alla kreativa, fantastiska idemakare som kanske läser detta.

Jag hyr snart en liten stuga vid vattnet på 25 kvm som består av: en inglasad veranda på 6 kvm (biyta), en liten entréhall ca 1 kvm, ett stort rum på ca 20 kvm med köksdel i ena kortändan och utgång till öppna verandan mot vattnet i andra, samt ett badrum på 3 kvm till höger om köksdelen och ett förrådsutrymme på 1,5 kvm till vänster om samma..

Det är fönster och dörrpartier i alla väggar förutom kortväggen mot badrummet. Och i hörnet på motsatt sida, till vänster om uteverandadörren finns en braskamin.


• Jag måste i det stora rummet skapa ett avskjilt och privat rum till min son som är 19 år, där en 90cm säng, ett databord och en gamingstol utgör det viktigaste möbelemanget för hans del.

•• Min son är lång och krallig och behöver också utrymme att röra sig på men tänker att utemiljön får tillgodose det och kanske nåt träningsredskap på öppna verandan.

••• Sonen har smak för det klassiskt stilrena med kvalite, tvärtemot mig som dras till en mer bohem och stilblandad form av intedning.


Resten av planeringen känns i skrivande stund mindre viktigt men det finns som sagt också en inglasad veranda på ca 6-7 kvm. Mycket tacksam för idéer och tänkbara lösningar gällande detta,då jag själv ”kört fast" lite grann.


med Vänliga Hälsningar Ingela

Kommentarer (10)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.