carlanderssson

Garderobsproblem (djup)

Carl Andersson
5 år sedan
Har en platsbyggd garderob i huset som snart är det ända kvar att renovera.
Men jag har inga idéer om vad jag ska göra med den. Problemet är att den är ca 2m djup och 55cm bred. Vad kan man göra med den för att inte behöva lyfta ut allt om man ska ha nått lite längre in. Eller i alla fall att det inte är så omständigt.

Kommentarer (4)

  • Sara Norrman
    5 år sedan

    Hej!

    Ja, det var ett knepigt utrymme – men du kommer få plats med en massa saker där inne eftersom den är så djup.

    Viktigaste frågan, ska du fortfarande ha garderoben till kläder?

  • instockholm
    5 år sedan

    Istället för en klädstång tvärsöver utrymmet kanske en utdragbar klädstång (bl a Elfa har en som är 46 cm lång) som löper från dörren och bakåt så att du kan dra fram hängande kläder och komma åt utrymmet bakom. Längst in, istället för hyllor, en ställning på hjul med utdragbara backar som man kan dra fram, det funkar bra för oss som har en liknande problem.

  • Monica
    5 år sedan
    Kör in en klädstång på hjul som du kan dra ut. IKEAs Rigga är 51 cm djup, så den skulle t ex funka. På det här sättet kan du utnyttja hela garderoben med hyllor längst in.
  • MOL
    5 år sedan
    Verktygsförvaring, hängande, över åtminstone hela ena väggen. Returstation på hjul längst in eller typ IKEA:s med lock som kan öppnas trots att man staplar på varann. Förvaring av krukor, blomjord & sånt som används sällan, filtar & dynor till balkong. Och/eller städskrubb? Lycka till!
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.