Möblera stort vardagsrum

Maja Thelin
6 Februari 2019

Hej! Vi har ett vardagsrum med så mkt potential. 55 kvm med dryga 3 m i takhöjd, stora fönster åt flera håll o öppen spis. Men vi har så svårt att få till möbleringen! Vill att rummet ska kännas öppet o inbjudande men även fungera som tv-rum. Idag har vi en samsung the Frame på väggen längst ned. den öppna spisen försvinner lite eftersom vi ofta sitter vända mot tvn. Hade varit mysigt med en liten sittdel vid öppna spisen också. Så tacksam för alla tips!

Kommentarer (2)

• PRO
    Eco & Home
    Hej!

Jag erbjuder nätbaserade inredningstjänster och hjälper dig gärna.

Maila mig på info@ecoandhome.se

Ha en fin dag!
    Mvh Linda
  • PRO
    Ambrosi Interiors & Styling

Hej Maja,

Kanske du har redan löst din planlösning, men jag skulle i alla fall rekommendera dig 2 lösningar:

1. Att separera vardagsrummet i 2 delar med 2 soffor under fönstret och sedan 2 fåtöljer i mitten på rummet ger dig en del närmare spisen med ett soffbord för att umgås med några drinkar. Den andra delen med kan ha en L-soffa där ni kan titta på TV.

2. För att behålla planlösningen mer open plan style, jag skulle flytta TV:n och bygga en bespoke möbel där i mitten av rummet vid trapphuset och då möblera runt med soffor mot väggen för att kunna se TV och spisen samtidigt.

Här är ett exempel på en bespoke TV-möbel jag hade kunnat tänka mig:

Om du vill diskutera mer, kontakta mig gärna här eller: interiorbyambrosi@gmail.com

Jag är utbildad inredningsdesigner och erbjuder inredningstjänster på nätet också.

MVH,

Claudia

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.