alex_r_deby

compact living liten etta

Alex Rådeby
förra året
Hej, vi är två st som ska flytta ihop i en etta på 35 kvm, hur hade ni möblerat i denna? Dåligt med garderober så måste ha en byrå som
Tv möbel sen vill vi ha soffa och en säng, får man in ett litet bord är de bonus. Mvh

Kommentarer (10)

• Tiina Virtanen
    förra året
    För att få plats med allt så skulle jag definitivt föreslå ett sängskåp, så att det finns lite mer golvyta när ni är vakna. Utnyttja utrymmet på höjden, ni lär behöva all förvaring ni kan ;-) Dold förvaring gör att det känns mindre rörigt, vilket nog är A och O när ni ska dela på en såpass liten yta.
    Det bästa svaret
  • gittan_brorson
    förra året
    Ändrades senast: {last_modified_time}förra året

Ta en av långväggarna och bygg garderober/skåp efter hela väggen med diskreta och snygga skjutdörrar. Det tar inte mycket golvyta, men sväljer massor! Bygg ända upp till taket. Ev kan ni ha belysning bakom skjutdörrarna, eller framför så blir det en fin detalj. Sittplats/matbord brukar alltid vara trevligt att ha vid fönstret. Lycka till!

• Sara Norrman
    förra året

Om ni platsbygger en hel förvaringsvägg med stängd och/eller öppen förvaring så kan TVn få plats i den. Samt att den då inte behöver vara så djup som standardgarderober, så spar ni plats.

Kan ni sen också tänka er att ha en säng som kan funka som soffa på dagarna vinner ni mycket yta!

• Philip Säker
    förra året

• Alex Rådeby
    Författare
    förra året
    Snyggt phillip vart ör den där ritningen gjord?
  • Alex Rådeby
    Författare
    förra året
    Snyggt phillip vart ör den där ritningen gjord?
  • Philip Säker
    förra året

Appen heter Magicplan. Kan varmt rekommendera den.

• Alex Rådeby
    Författare
    förra året
    Har ni några tips på bra rymliga byråer som man kan ha som
    Tv bänk också. Eller nån smalare garderob man kan ha?
  • gittan_brorson
    förra året

Kolla t ex hos Elfa eller de större kedjorna. Finns planeringsverktyg bl a på Elfas sida. https://elfa.com/sv-se/planner

• PRO
    Ambrosi Interiors & Styling
    förra året

Hej Alex,

Här kan du hitta några compact living lösningar. Jag tycker de är perfekta för dig. Vi är också två på 40 kvm och vi använder en vanlig Ikea-byrå med TV ovanpå.

Compact Living Stockholm

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.