Hjälp, jag köpte en turkosblå soffa
vinklan
3 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (10)
jessica nilsson
3 år sedaninstockholm
3 år sedanRelaterade diskussioner
Jag behöver hjälp att hitta rätt dagbädd/säng
Kommentarer (2)Förslag 1. Köp två enkelsängar i trä och skruva fast hjul på alla sängben. Tänk på att köpa hjul som går att låsa så att sängarna står still. Hjulen underlättar då sängarna ska flyttas. Under dagen - ställ sängarna som ett L och använd gärna överdrag och kuddar i samma färg till de bägge sängarna så att det ser ut som en komplett soffa. Förvara täcke o kuddar i ett skåp eller annat, så blir sängarna mer lik en soffa. Till natten - Ställ sängarna på varsin sida i rummet, Förslag 2. Köp två Beddinge bäddsoffa från Ikea placera dessa på varsin sida av rummet, de kan användas som sittsoffa under dagen och säng till natten. (Köp gärna en extra mjuk madrass som tillbehör om madrassen känns för hård) Till soffan finns det en förvaringslåda där du kan förvara sängkläderna. Det blir betydligt billigare om du lyckas få tag på begagnade Beddinge bäddsoffor på någon annons. Lycka till.... Se merTvå frågor om soffa och matta! Blir galen!
Kommentarer (12)Det är bara kul att hjälpa till! :-) Ja, precis! Om mattan blir mörkgrå blir den lik bordet fast ändå inte eftersom bordet är svart, så risken är att det skär sig, att det blir för spretigt med två olika mörka nyanser. Sen kan bordet försvinna lite i mattan. En ljusgrå/mellangrå matta tror jag skulle passa bättre eller den som tar upp koppartonen tror jag skulle bli jättesnygg, då får man in någon färg också. Nu har jag ju inte sett bordet men tror mig veta ungefär hur det ser ut. En konsultation tar jag 2 000kr inkl moms för, då går vi igenom rummet/hemmet och jag kan på plats se och ge konkreta tips på vad man kan göra. Sen kan man lägga till moodboard till konsultationen för 1 500kr inkl moms och då tar jag fram en moodboard med färger, möbler, detaljer och en känsla för rummet. Samt en inköpslista. Jag kan också vara med i hela processen från planering via inköp till möblering, det priset offereras alltid efter behovet. Önskar du mer hjälp av mig kan du nå mig på emelie@stylizmo.se eller 073 967 57 54, så bokar vi en tid.... Se merHjälp! Hur placera soffor? Kan inte bestämma. Hur ska sofforna stå. Nä
Kommentarer (16)Borden funkar bakom soffan tycker jag. Eftersom de är högre än soffan skulle jag ställa tex blomvasen direkt på bordet istället för att ha böcker under som visuellt gör borden högre. Du skulle kunna ha en murgröna som hänger nedåt precis i hörnet där böckerna är nu och sätta vasen mer mot mitten så ändrar du känslan visuellt. I hörnet där lampan står skulle jag ställa en stor växt tex en palm och ha korgen bredvid (eventuellt komplettera med en till lite större från PB Home) och göra en tavelvägg med stora motiv på väggen där du redan har lite mindre tavlor. Tänk få saker men stora där. Det finns också snygg, modern tavelbelysning som du skulle kunna använda för att få in ljus på den väggen utan att behöva ha en golvlampa.... Se merHjälp mig att ge vardagsrummet
Kommentarer (4)Jag tänker att en färgskala i grått/blått skulle vara fint till den ganska varma färgen du har valt till väggarna. Jag tänker på sand och då är det fint att komplettera med svalare färger från stranden/havet - tänk lite New England :-) Blågrå toner på tex matta och andra textiler (soffkuddar/pläd), tillsammans med några större gröna växter i hörnen/vid sidan om soffan. Då din soffa och fåtölj är väldigt robusta kanske ett soffbord i rökfärgat glas skulle hjälpa till att skapa lite 'luft'. 'Råa' metaller ger också fin kontrast, samt väderbitet trä. Classic Collection har väldigt snygga enfärgade mattor med mönster, och som växter föreslår jag guldpalm eller Benjaminfikus - värt förstås att kolla så de trivs i miljöer utan solljus. Sen vad gäller belysningen så tänk på att du behöver fler ljuspunkter än du tror - man brukar säga minst 5 i ett litet rum, så här skulle jag jobba mig mot närmare 10 faktiskt. En LED-strip längs golvet/väggen bakom soffan skulle bli väldigt effektfullt och skapa fin stämning, utöver punktbelysning som golv- och vägglampor. Säg till om du vill ha fler förslag, och lägg gärna upp bilder när du har inrett rummet!... Se merCarin Kamsvåg
3 år sedanInbe Inredning | Styling
3 år sedanvinklan
3 år sedanciveteg
3 år sedanHouzz-ID: 506988235
3 år sedanPaula P
3 år sedanPaula P
3 år sedan
Fler diskussioner
Tiina Virtanen