webuser_904623659

Möblera öppen planlösning.

Sarah PN
10 månader sedan
senast redigerad:10 månader sedan

Hej! Jag och min sambo skulle verkligen behöva hjälp med att inreda vårt hem som just nu är en enda stor röra. Hur vi än möblerar så blir det bara rörigt med antingen för mycket döutrymmen eller för plottrigt och ihoptryckt. Gamla entrén är numer ett badrum, och entrén är förflyttad till köket (bredvid diskmaskinen). Vi funderar på att bygga ett sovrum som jag ritat dit på bilden, men då har vi fortfarande problem med hur vi ska göra för att få en "hall", vardagsrum/umgängesyta och matbord/"matsal". Snälla – hjälp oss! Måtten på hemmet är ca 8,50x6,50m, nästan 55m².

Kommentarer (5)

• Sarah PN
    Författare
    10 månader sedan

Planlösning.

• Sarah PN
    Författare
    10 månader sedan
    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><md>All hjälp uppskattas!
  • Sara Norrman
    10 månader sedan

Hej Sarah! Det är svårt med öppna planlösningar, även om de kan bli hur härliga som helst när de är klara. Undrar om ni är helt säkra på att sovrummet ska lägga i den änden av rummet? Tänker att om ni flyttar det till andra sidan, vid ingången, så kanske det kan bli som en liten hall där, och sovrummet skärmas av? MEN! Jag är ingen expert, och tycker absolut du ska fråga inredningsarkitekter och andra proffs om hjälp. I magasinet finns en hel del artiklar om öppna planlösningar som kanske kan hjälpa också. Lycka till!

• PRO
    Ellinor Björnhall
    10 månader sedan

Hej Sarah,

härligt project ni har framför er!!

Jag hade nog lagt sovrummet i motsvarande hörna alltså bredvid ingången, som går fram till den pelaren. ser inte exakt måtten men tror det kan fungera bra. Kanske du kan ta en bit in till vänster från entrén för garderob/avhägning och för att inte få känslan av att komma rätt in i köket. Kanske en smal snygg avslutning mellan hallen och DM. På andra sidan i sovrummet kan ni ha en garderob eller typ en walkin closet. Allt beror på exakta mått. Skickar en snabb idéskiss.

Lycka till!

• feng_joanna
    10 månader sedan
    Ändrades senast: {last_modified_time}10 månader sedan

Hej Sarah, roligt projekt! Jag tycker att sovrummet funkar bra där du har lagt det, utrymmet bredvid kan vara en naturlig matsal. I köket skulle jag rekommendera starkt en köksö/bar med sittplatser kring och samma höjd som diskbänken. Den kan fungera både som avlastning och matbord/frukostbar och är väldigt socialt! Gällande hallen får du kanske bygga den? Räcker med en vägg för avhängning, eller två väggar för ett hörn så det blir mer avskärmad. Man kan använda glasbetong på en del av väggen för bättre ljusinsläpp (speciellt mot köket).

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Genom att fortsätta använda vår hemsida eller app samtycker du till att Houzz-gruppen använder cookies och liknande teknologi för att förbättra vår produkt och service, ge mig relevant innehåll och göra min upplevelse personlig. Mer info.