webuser_299425745

svårmöblerat vardagsrum

Hej!
Vi har flyttat in i en villa Kalmar från Smålandsvillan. Vardagsrummet är väldigt ljust tack vare sina många fönster och öppen planlösning men tyvärr är det väldigt svårmöblerat eftersom det knappt finns någon hel vägg. Ändå har jag ställt soffa och möbler ut mot alla befintliga (få) väggar vilket resulterade i en stor tom och död yta i mitten.
Möbleringen känns inte rätt men hur jag än vrider och vänder på det, så hittar jag ingen bättre lösning.
Det finns kanske någon här som har en idé?

Tusen tack för hjälpen!
Daniela

Kommentarer (8)

  • Houzz-ID: 299425745
    Författare
    4 år sedan

    Här kommer fler bilder:

  • Houzz-ID: 299425745
    Författare
    4 år sedan

    En till

  • Sara Norrman
    4 år sedan

    Hej Daniela! Vilket härligt, ljust hus. Det kommer ofta in frågor här just hur man ska planera med öppna planlösningar utan väggar – i magasinet har vi en del expertråd, här finns artiklar. Inredaren Felicia Björklund skrev nu i veckan ett inlägg om hur man delar upp ett stort rum för att faktiskt få mer plats – här hittar du den! Och så hoppas jag förstås att vårt community hjälper till. Det finns många i samma situation! Bästa hälsningar, Sara

  • Madelene Kristiansson
    4 år sedan

    Verkar inte fungera... förslag är att ställa soffan fritt i rummet i fen vänstra delen av ditt vardagsrum och tv+ bänk på den hela väggen längst till vänster mot väggen. Man kan om utrymme finns ha en låg bänk på baksidan av soffan för blomma, dekorationer mm Fåtölj i hörn vid fönstret.

    Flytta ut matbordet till det ”döda utrymmet” och med någon typ av skåp/ bänk mot högra väggen. I köket föreslår jag att du har ett barbord med flrlängd skiva som kan användas för matförberedelser medan ev. Barn läser läxan Ellen någon sitter med o fikar. Till bråttom-frukost funkar barbordet också bra.

  • Houzz-ID: 761881516
    4 år sedan

    Hej
    Mitt förslag är att flytta sideboard och ställa den utifrån den lilla delen av köksväggen i vinkel mot skåpet ni har så den är vänd mot soffan med tv ståendes på den.
    TV-bänk och köksbord byter plats. Bordet ställs med kortsidan ut från väggen där TV-bänk stod. Lägg gärna en matta under som ger en mjuk o varm känsla.
    Tv bänk ställer ni utmed väggen i köket innan altandörr.
    Detta ger en möjlighet till att ha en liten köksö i mitten av köket med ev nån barstol.

    Resten av möbler och inredning kan låta vara precis som ni har.

  • Houzz-ID: 761881516
    4 år sedan

    En enkel moodboard.

  • henrik_foxberg
    3 år sedan

    R

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.