webuser_107686351

Hur skall vi få till det här rummet?

Bosse Dalenius
3 år sedan

Vi har ett rum i vårat hus i Portugal som vi inte vet hur vi skall få till på ett bra sätt. Rummet är ett allrum med plats för TV-tittande och en arbetsplats med dator för musik och bild osv. Så här långt har vi bara gjort en första möblering men nu skall vi måla väggar och fixa till det! Rummet är ganska stort, 7x6,7. Ljusinsläpp från ena kortsidan med ett mindre fönster och en glasad dörr som vätter mot söder. Golvet är ett jättetråkigt klinkergolv som vi trots det kommer att behålla. Kanske kan man måla det eller i kanske bättre färga fogarna mörka. Problemet är att vi inte ser hur vi skall få rummet skönt och ombonat. Möblering idag är logisk och praktisk men det känns omysigt. En fundering har varit om man skulle skapa en rumsavdelning mellan sittgrupp och arbetsplats men vi är rädda att det kommer att kännas som bås. När det gäller färgval för väggarna så har vi lyckats bra i andra rum med ljusa färger med mycket grått i. Sannolikt vill vi hålla det här rummet i samma stil. Tapeter är inget bra i Portugals klimat. Alla råd tips runt färgval, möblering, kompletteringar osv uppskattas!


Bosse & Helena









Kommentar

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.