webuser_313092690

Sänggavel av trasmatta - hur hänga upp?

Jag ska göra en sänggavel av en trasmatta (den ska vara "liggandes" och sticka upp ca 50 cm ovanför sängen) och har två halvfärdiga förslag på lösning för hur jag ska hänga upp den. Och nu behöver jag tips/inspo-bilder (har sökt som en galning utan att hitta) på hur jag kan gå till väga.


Förslag 1 är att jag på något sätt (?) sätter fast den i en smal regel som i sin tur sätts fast på väggen (?)

Förslag 2 är att jag sätter fast ett antal kortare läderband, bredd ca 25mm, i mattan (med vad/hur?) och öglan på läderbanden träs genom en rundstav som sätts fast i väggen (hur?).


Vore ju toppen om någon här kan hjälpa mig att räta ut frågetecknen. Vad bör jag t.ex. använda för tryckknappar eller stift som ska gå igenom läderremmen två ggr och trasmattan? Hur sätter jag snyggast fast en rundstav i väggen? bara skruva?


Vänlig hälsning Veronika

Kommentar

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.