kattis_krohn

Möbleringshjälp!

Kattis Krohn
förra året

Hej!
Hur hade ni möblerat den här ytan? Det är ett kombinerat kök/vardagsrum och idag finns V=vatten, F=Fläkt och E=entré enligt bilden. Skjutdörren nere till höger leder ut till ett inglasat uterum. Dörrarna till höger leder in till barnens avdelning med 3 sovrum och toalett. Dörren till vänster är till vårt sovrum. Jag hade gärna haft matbord utanför köket men tycker att det är svårt att planera. Vi använder vardagsrummet som vårt tv-rum och vi är fem personer i familjen. Är fast i nuvarande möblering och behöver andra ögon.
Tack på förhand!

Kommentarer (2)

  • Kattis Krohn
    Författare
    förra året

    Hela längden fönster till fönster är ca 10 m. Bredd ca 6 m i nedre delen. Övre delen ca 4,1 m.

  • emily3475
    förra året

    Det är lite svårt att kommentera när man vet inte precis var ni har köket.    Om det var jag skulle jag göra en mys hörna i café stil, där bakom väggen mot hallen.    Platsbyggd bänk med bord och låg taklampa över bordet.  Högre växt varje sida och det kanske kan ger en känsla av en separat matrum.     Då kan ni fortfarande använda vardagsrummet som tv rum / familjerum.    Recommendera en stort rund soffbord, då kan ni äta fredags mys o spela spel tillsammans i vardagsrummet också.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.