katarina_avasoo

Hjälp! Creme-färgad soffa men ljusgrå väggar?

Katarina B
förra året

Hjälp! Vi har köpt en creme-färgad soffa (tyg) efter att vi blev övertalade att det var en fin färg i vårt vardagsrum, men nu när soffan är på plats tycker vi det känns helt fel med creme-färgad soffa där vi har ljusgrå väggar. Hur knyter vi ihop ljusgrå vägg med beige soffa?!! Jag vill inte måla om eller klä om soffan.

Kommentarer (2)

  • Pary Hail
    förra året

    Du kan komplettera din soffa med prydnadskuddar i samma färg som väggarna eller lite mörkare.

  • Ann-Sophie Ribbert
    förra året

    Cream vit mot de ljusgråa väggarna kan göra att soffa ser lite ljusgul ut det beror helt på hur ljusinsläpp i rummet är. Även de ljusgrå väggarna kan se lite ljusblåa ut istället för grå. Min rekommendation är titta på vilken riktning rummet ligger i, hur mycket ljus det får och om den cream vita repektive ljusgrå har någon underton av blå, eller gul.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.