eva_johansson47

färgval till vardagsrum

Eva Johansson
5 år sedan
Renoverar vårt hus där vardagsrummet ska få ny färg. Har lite beslutsångest över färgvalet bara..
Rummet ligger i nordlig riktning med stort fönsterparti ifrån nordväst, möbler som garanterat kommer stå där är ett valnötsfärgat bord och en mörk blågrå soffa. Är lite inne på feng shui och då är det jordiga färger som föreslås.
Har använt en färg ifrån Jotun som heter Soft skin i ett annat rum som vi gillar, tror ni den skulle kunna funka? (Drar lite åt det lila hållet i det lilla förrådet med mindre ljusinsläpp)

Intill vardagsrummet har vi köket med öppen planlösning, där kommer det vara mestadels vita väggar men även en ljusgrön vägg ifrån hallen som går över till en grönblommig fondvägg vid matplatsen, så vill att det blir en bra övergång mellan de olika rummen.

Lägger upp bilder på färgen och tapeterna i kök/matplats.
Hoppas någon har förslag på färgval

Kommentarer (3)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.