sarah_sterner40

Jag har världens tråkigaste sovrum...HJÄLP!

Sarah Sterner
8 år sedan

Vi har nyligen flyttat till en hyreslägenhet och så här ser vårt sovrum ut nu!

Supertråkigt och opersonligt..

Behöver verkligen tips på hur jag ska få det lite mysigare och personligare, utan att göra märken på väggarna, alltså inga tavlor :(

Ska införskaffa lite mer kuddar, men behöver verkligen mer tips och hjälp...

Tack på förhand :)

(ursäkta kvalitén, tog bilden med mobilen imorse)


Kommentarer (13)

  • Sophie I
    8 år sedan

    Ljusslingor är fint året om!

    Sarah Sterner thanked Sophie I
  • Anna Holmquist
    8 år sedan

    Det finns en typ av dubbelhäftande fästtejp som du kan använda för att sätta upp planscher eller lätta fotoramar på väggarna. Det finurliga med den är att den inte lämnar märken efter sig när du tar bort den. Rekommenderas. Tror det är 3M som tillverkar den.

    Sarah Sterner thanked Anna Holmquist
  • Sarah Sterner
    Författare
    8 år sedan

    Anna Holmquist;

    Hur kan jag ha missat detta? Ska genast ge mig ut på fästtejps-jakt :D

  • PRO
    Studio In
    8 år sedan
    Växter! Det gör alla rum mer ombonade
    Sarah Sterner thanked Studio In
  • PRO
    MAZE INTERIOR
    8 år sedan
    Ändrades senast: 4 år sedan

    Håller med Studio In! Ett inomhusträd i en fin kruka som matchar lakanen skulle lyfta rummet! Ställ den på ett sidobord bredvid sängen eller direkt på golvet. Gällande planscher så går det också att nåla upp i hörnen med kortare knappnålar. Blir inget märke man lägger märke till ;)

    Lycka till!

    Sarah Sterner thanked MAZE INTERIOR
  • Anna
    8 år sedan
    Mysig belysning gör också susen. Kanske en fin lampa som du ställer på golvet?
    Sarah Sterner thanked Anna
  • Sarah Sterner
    Författare
    8 år sedan

    Tack så mycket för all hjälp! Ska ta tag i det i helgen, så kanske dyker upp en "efter-bild" här sen :) God jul!

  • PRO
    ChrispDesign
    8 år sedan

    Hej Sarah! Textilier är också något som verkligen kan förändra ett rum till det bättre. Har du möjlighet så kan du låta en gardinstång löpa över hela väggen vid fönstret och sätta upp en gardin i exvis linnetyg längst hela väggen. Komplettera med överkast/pläd över fotänden och prydnadskuddar, allt i en sammanhållen, mild färgskala. Lycka till!

  • Josefine .
    8 år sedan

    Kan du inte sätta upp en gardinstång så finns det ju såna man har till duschdrapperiet, som spänns från vägg till vägg. Som ovan sa, häng upp textil längst väggen. Kanske en ljusslinga också får plats på den!
    Annars kan det vara fint att hänga en ljusslinga över dörren, den ser ut att vara superfin. Och då framhäver man den!
    Och en härlig växt i fönstret, jag hade satsat på en som har stam så bladverket kommer upp en bit!

  • PRO
    Howlit
    7 år sedan

    Jag skulle säga - en fin tavla/poster på väggen. Alternativt en tavelhylla med dekor och tavlor på. ljusslinga i hörnet. Vitt överkast med fina kuddar på i fina färger. Kram!

  • PRO
    nolu
    7 år sedan

    En mysig sänggavel från nolu.se kanske? midnattsblå? :)

  • Ebba Sandell
    7 år sedan
    Vet inte om du blivit nöjd med ditt sovrum än men såhär kan man fästa lättare planscher och tavlor med knappnål och en liten fin klämma utan att märkvärt märke lämnas som föregående skrivare även nämnt:)
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.