hanna_dahlquist

Renovering och inredning av hus med anno 1801

Hanna Dahlquist
4 år sedan

Jag och min sambo bor i ett väldigt vackert hus med anno från 1801 i Huddinge, Stockholm. Vi är i full färd med renovering och vi vill försöka få inredningen att se lite med tidstypiskt ut (eller egentligen blanda 1800-1900-tal) men fortfarande ha den moderna bekvämligheten.
Vi har många idéer och mycket inspiration, men vi är helt enkelt inga inredare, det är verkligen inte fint här hemma. Väggar och golv måste renoveras innan vi kan börja med det yttre, men jag är en sån person som gärna vill planera i förväg :) Jag hittade den här sidan nu precis och tänkte mest höra ifall det finns någon hjälp att få från någon som kan det här med "gammeldags" inredning, lite herrgårdskänsla?

Kommentarer (5)

  • Sara Norrman
    4 år sedan

    Hej Hanna! Å vad spännande det låter med er renovering. Om du går in och läser olika artiklar i vårt magasin kanske du får hjälp, bland annat om hur man mixar sekelskiftesstil med ett modernt boende. Det finns också en massa fina äldre bostäder bland våra svenska Houzz Tours som du kan hämta inspiration från. Lägg gärna upp bilder också, så tror jag säkert du kommer få mer konkreta tips från vårt community!

  • PRO
    Terra + Tint Interiors
    4 år sedan

    Hej Hanna, när jag tänker om herrgårdshus, jag alltid tänker på vackra kronformar, takmedaljonger och väggpaneler, antika dörrar - och naturligtvis utsatta trägolv. Vad tänker du om?







  • instockholm
    4 år sedan

    Har du besökt Gysinge på Birger Jarlsgatan eller Nacka Byggnadsvård? Har har vi hittat tidsenliga inredningsdetaljer typ fönster, beslag, färg, belysning , dörrar, element osv när vi renoverade ett hus.

  • Hanna Dahlquist
    Författare
    4 år sedan

    Det låter spännande! Ska kolla upp direkt, tack för tipset! :

  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    4 år sedan

    Hej

    Vill rekommendera Hantverkshuset Östermalm AB telefon 070-7960233. De har sådana kunskaper du efterfrågar angående renovering.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.