carlpalmquist

Väggdekorationer utan att borra?

Carl Palmquist
8 år sedan

Hej! Jag undrar om någon har några bra tips på hur man kan dekorera väggarna utan att behöva borra en massa hål. Hyr min lägenhet och bor något temporärt och vill därför ha lite enklare lösningar för att kunna ha lite sjyssta grejjer på väggarna :) Alla tips uppskattas högt! Carl

Krukmakargatan Lägenhets styling · Mer info

Kommentarer (5)

  • Anna Holmquist
    8 år sedan

    Jag har hört att det finns superstarka, dubbelhäftande fästkuddar att köpa (från 3M tror jag) som du skulle kunna testa. Vet dock inte hur stor tyngd de tar...

    Carl Palmquist thanked Anna Holmquist
  • Lena Eriksson
    8 år sedan

    Det finns 2 sorters spraylim, ett som är permanent och ett som inte är det.

    De spraylimmet som inte är permanent lämnar inte några märken efter sig på väggen när du tar bort/flyttar på det som du har satt upp.

    Med spraylimmet kan du sätta upp poster/affischer/foton direkt på väggen (tavlor är för tunga) och flytta på dem när du vill.

    Rekommenderar ändå att du testar att spraya på ett dolt ställe för säkerhetens skull.


    Ett annat sätt är att sätta upp tavlor som de gjorde på 1700-talet, med långa fina band som fästes under taklisten, där är spikmärken inte lika synliga och kanske kan sättas igen utan att det syns. Se bara till att ta ett band som håller för tavlans vikt.

  • PRO
    Studio In
    8 år sedan

    Förstår dig Carl! Så vanlig problematik. Vill bara hinta dig om att allt med starkt lim kan skada väggen rätt rejält beroende på vad det är för underlag. Tapet och färg kan lossna när du vill dra bort det du fäst upp. När vi jobbar med temporär dekor på vägg brukar vi jobba med wasitejp (papperstejp). Lätt vårt bästa tips Givetvis Beroende på vad du har för inredningsstil och konst som du vill få upp. Du kan vara i princip hur kreativ som helst med denna produkten eftersom den finns i en uppsjö färger, bredder och mönster (dessutom skadar den inte underlaget, funkar som maskeringstejp). Tejpa ramar runt dina posters eller tejpa mönster på väggen... Funkar lika bra att tejpa kollage som enstaka affischer. Dessvärre blir målningar och tyngre konst ett problem med denna tekniken. kolla in vår blogg. Skrev om din frågeställning för någon vecka sedan!


    DIY väggdekorationer

    Carl Palmquist thanked Studio In
  • Carl Palmquist
    Författare
    8 år sedan

    Wow vilket svar @Perfection Makes Me Yawn !! :) Det ska jag kolla upp på en gång samt er blogg! Affisher och prints är ju en enklare lösning att börja med helt klart. Även prövat ett vågat alternativ genom att bara köpa en stor ikearam och ha lutandes mot väggen.. Hit eller diss!? :P

  • PRO
    Stylescale
    6 år sedan

    Klisterplattor från clas ohlsson är superbra! tar 4-5kg, vilket räcker garanterat. Finns även en kardborre variant. Använder alltid det vid stylingen.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.