Så kopplar du ihop din hemsida med dina sociala medier
Att länka din hemsida till dina konton på sociala medier är ett måste för att öka din trafik – så här gör du.
Houzz Norden Redaktionen
9 maj 2018
När det gäller marknadsföring online går hemsidor och sociala medier hand i hand. Du behöver använda sociala medier för att bygga upp din hemsidas SEO (search engine optimisation,) och din hemsida för att skapa material att dela på de sociala medie-plattformarna. Kolla in vår guide för att få reda på hur du kan dra fördel av att lägga till länkar till sociala medier på din hemsida!
Lägg till knappar för sociala medier
Se till att varje sida har knappar till dina sociala medier, så att det blir lätt för besökare att gå vidare till dina andra profiler. Knappar för de stora sociala nätverken är ofta inkluderade i programvaran när du bygger hemsidan, så de är enkla att lägga till. För att få det bästa resultatet, se till att de sitter på ett ställe där de är lätta att hitta, som i en hörna högst upp eller längst ned på sidan.
Om det var länge sedan du uppdaterade din Facebook-sida, till exempel, så skippa den knappen och fokusera istället på att länka till de plattformar du använder regelbundet.
Glöm inte heller att lägga till “dela"-knappar, som låter dina besökare dela material från din hemsida på sina egna profiler.
Se till att varje sida har knappar till dina sociala medier, så att det blir lätt för besökare att gå vidare till dina andra profiler. Knappar för de stora sociala nätverken är ofta inkluderade i programvaran när du bygger hemsidan, så de är enkla att lägga till. För att få det bästa resultatet, se till att de sitter på ett ställe där de är lätta att hitta, som i en hörna högst upp eller längst ned på sidan.
Om det var länge sedan du uppdaterade din Facebook-sida, till exempel, så skippa den knappen och fokusera istället på att länka till de plattformar du använder regelbundet.
Glöm inte heller att lägga till “dela"-knappar, som låter dina besökare dela material från din hemsida på sina egna profiler.
Dra uppmärksamhet till dina inlägg
Ett annat sätt att visa upp vad du gör på sociala medier är att länka dina inlägg från dem till hemsidan. Du kan till exempel lägga in ditt Twitterflöde på hemsidan, för att visa dina läsare vad du twittrar om just nu. Det är ett jättebra sätt att få besökare att märka att du håller dig uppdaterad om vad som pågår inom ditt arbetsområde.
Designa ditt drömhem som ett proffs – enkelt och kul med Sketch
Ett annat sätt att visa upp vad du gör på sociala medier är att länka dina inlägg från dem till hemsidan. Du kan till exempel lägga in ditt Twitterflöde på hemsidan, för att visa dina läsare vad du twittrar om just nu. Det är ett jättebra sätt att få besökare att märka att du håller dig uppdaterad om vad som pågår inom ditt arbetsområde.
Designa ditt drömhem som ett proffs – enkelt och kul med Sketch
Länka till din Houzzprofil
Att länka till din Houzzprofil är lätt gjort – det är bara att lägga till en Houzz-badge bredvid dina andra sociala medier-knappar. Gå till “Knappar & badges”-delen av Houzz-sidan, klicka på den Houzz-badge du vill ha för att få din HTML-kod, och sedan är det bara att klistra in den på din hemsida. När du bygger din hemsida finns Houzz-knappen ibland inkluderad i programvaran.
Så här gör du idéböcker på Houzz
Att länka till din Houzzprofil är lätt gjort – det är bara att lägga till en Houzz-badge bredvid dina andra sociala medier-knappar. Gå till “Knappar & badges”-delen av Houzz-sidan, klicka på den Houzz-badge du vill ha för att få din HTML-kod, och sedan är det bara att klistra in den på din hemsida. När du bygger din hemsida finns Houzz-knappen ibland inkluderad i programvaran.
Så här gör du idéböcker på Houzz
Hur har du länkat din hemsida till dina sociala medier? Dela med dig av dina tips i kommentarsfältet!
Liknande artiklar
Stanna hemma
Så kan Houzz hjälpa dig att jobba på distans
Med dessa digitala verktyg på Houzz kan du fortsätta samarbeta med kunder och marknadsföra ditt företag.
Läs artikeln
Tips för experter
Så får du dina kunder att skriva ett bra omdöme om ditt jobb
Nöjd kund? Så här uppmuntrar du dem att rekommendera dig till andra på Houzz.
Läs artikeln
Tips för experter
Knep för småföretagare att spara tid – som faktiskt fungerar
Tid är ju pengar, inte minst om man har ett litet företag med en massa saker att göra. Så här blir du mer effektiv!
Läs artikeln
Design
Hur skapar man en designklassiker?
Vi får svaren från Anne-Louise Sommer, chef på Design Museum Danmark.
Läs artikeln
Tips för experter
5 saker som hindrar din firma från att växa
Undvik de här vanliga misstagen och se till att ditt företag fortsätter att expandera.
Läs artikeln
Arkitektur
Shou Sugi Ban – bränt trä är det nya svarta
Genom att omvandla trä till en lättskött och spännande yta håller den uråldriga tekniken på att bli en global trend.
Läs artikeln
Tips för experter
8 saker du kan göra just nu för att stärka ditt företag
Av Erin Carlyle
Lär dig att jobba mer digitalt, håll kontakten med kunder och investera i mer marknadsföring.
Läs artikeln
Stanna hemma
Snygg på skärmen: Tips för riktigt proffsiga digitala möten
Av Sara Norrman
Allteftersom vi jobbar och umgås mer på nätet, vill vi ge ett både personligt och proffsigt intryck – 3 experter ger råd
Läs artikeln
Stanna hemma
Svenska experter: Så påverkas branschen av Covid-19
Av Sara Norrman
Vi bad experter inom bygg, inredning och arkitektur berätta hur viruset slår mot deras jobb, och hur de tacklat det.
Läs artikeln
Stanna hemma
Hur man bäst kommunicerar runt Covid-19 med kunderna
En design coach föreslår hur man jobbar på distans och regelbundet upplyser kunderna om hur projekt fortgår.
Läs artikeln
Bizarre coincidence, just finished doing all of this yesterday, I like the idea of having the twitter steam on the website though (not done this yet). To anybody who has any doubts I can confirm that having ramped up my social media activity in the last two weeks I can see that this this has had a very positive effect on google. I have pushed one competitor off the 1st page and I'm starting to dominate the 1st page with multiple appearances under one search. I hate social media its a right ball ache but if this continues and results in leads and sales I might be pursued
Also all Pros note that there is much much less competition on youtube, if you tag videos with narrow, relevant search terms there will be much less competition for millions and millions of hits.
Always tag, describe, WATERMARK and link back images *ALWAYS" "A L W A Y S" (haVe I MADE MY POINT!). Having you're work all over pinterest etc is meaningless if the link back gets broken or the image gets stolen, a physical watermark is there for ever.
The quality and breath of articles on Houzz is amazing, keep up the good work
Agree with the post above
Can’t wait to get started on these points! Very excited to get everything up and running