sofiaholmgren

Badrumsideer

Stilreda&inreda
6 år sedan
Just nu så håller jag på med ett eget projekt nämligen vårt kommande husbygge. Håller på att leta badrumsinspo. Vill ha ett lyxigt men väldigt funktionellt badrum som ska vara stilrent med växte/ljus och handdukar som få bona om de lite.

Kommentarer (3)

  • Sara Norrman
    6 år sedan
    Ändrades senast: 6 år sedan

    Kolla in badrummet som Malin från Victrix Inredarna gjorde i Tv programmet Rum För Dig, här är artikeln. https://www.houzz.se/magasin/rum-foer-dig-ellen-bergstroem-river-ut-foeraeldrarnas-foeraaldrade-badrum-stsetivw-vs~72097979

    Fin inspiration tycker jag!

    Stilreda&inreda thanked Sara Norrman
  • User
    6 år sedan

    Mina badrumstips för att få lyxig, ombonad känsla:

    Golvvärme är väldigt skönt i badrum där man går barfota mycket. Pruta inte bort detta.

    Stora måttbeställda speglar gör att rummet känns större och hotelligt. Inte så dyrt som man kan tro. kontakta en glasmästare.

    Vägghängd wc är väldigt praktiskt och lättstädat. Spolknappens utseende är viktigt, det finns många fula och plastiga. Spolplatta är att föredra framför knapp då det är enklare montage och går att använda som inspektionslucka samtidigt.

    Ej vita väggar, kör en mild varm kulör istället, antingen på kakel eller målat. Känns mycket mer ombonat än blankt vitt kakel som alla väljer tycker jag. Stora plattor käbnns lyxigare än små. Undvik vit fog, den blir bara skitig fort och omöjlig att hålla ren.

    Många ljuskällor för en ombonad hotellfeeling: i tak (asymetriskt och indragna ljuskällor), ljuslist ovan handfatet, ljuslist i taket som lyser upp en vägg, belysning på spegel ovan handfat ungefär i ögonhöjd, helst på båda sidor om spegel för bra sminkbelysning.

    Handfat på stenskiva och bänkmonterad blandare känns lyxigt och är inte så dyrt som man kan tro. Skippa vägginfälld tvättställsblandare, det är dyrt.

    Satsa på infällda vattenrör i hela rummet, det är SÅ mycket snyggare än när rören löper kors och tvärs i hela rummet.

    Takdusch känns som ett måste. infällda rör, utanpåliggade blandare för bättre pris än allt infällt.

    Lycka till!


  • PRO
    Stilreda&inreda
    Författare
    6 år sedan

    Tack för alla tips! Allt stämmer in på hur vi tänkt

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.