webuser_308087455

Efterlyser ideer och tipps.

Hej,

Snart dags att börja renovera vår nya lägenhet. Hur skulle ni möblera/inreda detta rum till en mysig vardagsrum/tv rum? Detta är inte så stort rum men vi vill få plats att se på tv och naturen ute. Tipps på gardiner, växter?
Vi har dessutom en lång vitt byrå ca 4m som ska (helst) placeras på rummet. Vi är 2 vuxna och två tonåringar i familjen.Hjälp!
/Sussu

Kommentarer (4)

  • Houzz-ID: 308087455
    Författare
    5 år sedan
    mindes fel, byrån är 2,90 cm, 77 cm höjd
  • PRO
    Inredare | PureCathis.se
    5 år sedan

    Hej,

    mina tips är att placera soffa framför balkongdörr, en bit fram i rummet, och tevebänken på den enda långa väggen i rummet.

    Ser att TV uttaget är på den väggdelen också.

    Ni skall definitivt möblera mer mitt i rummet, så att det känns större.

    På sidan/sidorna av soffan kan ni med fördel placera mindre fåtöljer/sittpuffar.

    Tänk på matt storlek här, så att ni lurar ögat och känslan av rummets storlek.


    Häng gärna gardiner på kortväggen intill takfönsterna på höger sida.

    Undvik möbler framför fönsterna, släpp in ljuset och utsikten!

    På kortväggen vid dörr öppning kan ni möblera upp med skåp/byrå.


    Lycka till!


    mvh

    Catharina

  • Houzz-ID: 308087455
    Författare
    5 år sedan
    Tack Katarina! Har inte tänkt alls att ha soffan just på det sättet. Tack för tippset, ska testa det :)
  • PRO
    Inredare | PureCathis.se
    5 år sedan

    Hej,

    kul att ni vill prova detta förslag.

    Hör gärna av dig ifall du kör fast!

    mvh Catharina

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.