webuser_489218281

Tips vägg beklädnad vägg köksflkt

Bo Lundin
4 år sedan

Håller på att renoverar köket och har problem med val av vägg beklädnad vid spisfläkt, vill inte ha helkaklat på hela väggen utan gärna ett normalt kakel som stänkskydd men behöver tips hur man kan göra "över kaklet" och speciellt runt /sidor av köksfläkten

Kommentarer (12)

  • Sara Norrman
    4 år sedan

    Och ett till!

    Retro Kök · Mer info


  • Bo Lundin
    Författare
    4 år sedan

    tack Sara för bilder 👍kul att se hur andra gjort,tack

  • Sara Norrman
    4 år sedan

    Inga problem! Det fanns massor av fler exempel om du söker på köksfläkt i foton. Där kan du välja land, stil och en del annat. Lycka till!

  • PRO
    Kreativa Katarina
    4 år sedan

    Trots karantän och diverse regler som krånglar till det, så är vårt nya kök i Spanien snart färdigt. Vi behöll de flesta överskåpen i ek, som en hälsning till dansken som byggde fastigheten, men resten är IKEAs Kungsbacka med stänkskyddet Lysekil. limmat på befintligt kakel. Inte helt klart hur vi gör i överkant där kaklet sticker upp. Om vi har tur levereras fläkten imorgon...

  • Bo Lundin
    Författare
    4 år sedan

    Hej här så är det nog enklast att man gå vidare med stänkskydd upp bakom fläkten oxå då ni har gammalt kakel där ...
    Trevligt kök och fin hyllning till "dansken"....men personligen skulle jag lacka skåpen i samma kulör som övriga köket.....men det är jag det,mvh

  • PRO
    Kreativa Katarina
    4 år sedan

    Många har målat de gamla skåpen vita och ett par grannar har målat kaklet svart, däremot har jag hittills inte sett någon annan som rivit, det vi kallar "pizzaugnen" En mellanvägg 50 cm djup!

  • Bo Lundin
    Författare
    4 år sedan

    Kanske är "ugnens" 50 cm tjocka vägg bärande så det inte går att ta bort?, känns som att man kunde få ett mycket"luftigare" och trevligare kök om det gick att ta bort den....

  • PRO
    Kreativa Katarina
    4 år sedan

    Vi har tagit bort den Bo. Det framgår om du jämför bilderna hoppas jag 😁

  • PRO
    Kreativa Katarina
    4 år sedan

    Den massiva bardisken ska bli en sittbänk på balkongen.

  • PRO
    Kreativa Katarina
    4 år sedan

    så här:

  • Bo Lundin
    Författare
    4 år sedan

    sorry fattade inte det först men förstår det nu.....😁

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.