14 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (8)
- 14 år sedan
Relaterade diskussioner
har ett vardagsrum med en ljusgrön kakelugn/öppen spis
Kommentarer (3)Hej. Vilken lycka att få ha en vacker kamin! Det skulle naturligtvis vara lättare om du har några bilder men bruna skinnstolar fungerar utmärkt då grönt och brunt är färger som fungerar med varann. Glöm inte att tänka på vilken färg golvet har också. Jag kan tänka mig en matta som plockar upp den gröna tonen i kaminen. Använd hellre en stor matta än en liten då det kan bli plottrigt. Rummet intill låter som det kan kännas en aningen kallt? Fundera på hellånga gardiner som då plockar upp färgerna från det andra, dvs ljusgröna, bruna eller orange/terrakotta toner. Brända färger som terrakotta funkar fantastiskt bra till svart, och grått. Tänk på att försöka hålla dig till färger som går ton i ton, dvs inte klar orange jämte t ex ljus terrakotta. Det kan dock bli fräckt till mindre accenter, som kudde, vas, tavla eller liknande. Om det går så ta med dig lite tyg/färgprover hem och kolla av innan du tar besluten. Man kan spara mycket pengar och irritation på det. Lycka till :-) Hälsningar Maria Coey/ inredare... Se merNågon som vet vem som för dessa tyger i Sverige? Helt underbara!
Kommentarer (5)Att döma av inredningsstilen är bilderna engelska eller amerikanska (fransarna!). http://stiltyger.se/ gör reklam för spanska firman Gaston y Daniela som gör kelimtyger. Kanske värt att kontakta dem? När jag googlade på furniture fabrics kilim så kom det upp en hel del, men tyvärr inte svenska firmor.... Se merSkriv en kärleksförklaring till ditt hem!
Kommentarer (6)Jag älskar min läshörna där jag kan slappna av på helger och drömma mig bort. Hörnan består av en gammal sliten fåtölj, en mysig läslampa och en stor bokhylla fullproppad med böcker. Jag älskar att kunna koppla bort sociala medier och stress, och bara försvinna in i en riktigt bra bok. Mitt mål är att en dag kunna ha en läshörna likt den nedan:... Se merEk eller aluminium?
Kommentarer (6)Det är helt riktigt Brålanda Snickerifabrik. Jag har finsnickeri och har lämnat en offert på en nytillverkad dörr men sedan är det ju kunden som beslutar vilken metod som dom finner är bäst.... Se mer- 12 år sedan
- 10 år sedan
- 10 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan
- 9 år sedan

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Fler diskussioner

O’Hara Interiors