nhpeters

AFSTEMNING: Hvad synes du om et hvidt hjem?

Nikolaj Peters
8 år sedan

De hvide farver er typisk en væsentlig del af de skandinaviske hjem, men kan det blive for meget? - og hvor går grænsen? Stem, og fortæl os hvad du synes i kommentarfelterne herunder!

Vedbaek House I · Mer info

Jo mere hvidt, jo bedre
For meget hvidt er trist og fantasiløst
Andet... (Fortæl gerne i kommentarfeltet)

Kommentarer (23)

  • PRO
    Vosper Boligstyling & Fotografering ApS
    8 år sedan

    Jeg synes bestemt, at det er en balancegang. For meget hvidt bliver sterilt og jeg har tendens til at synes, at det er et udtryk for mangel på fantasi. Men - kombinationen med hvidt, naturfarver og træ er en sikker vinder i mine øjne.

  • Susanne Brink
    8 år sedan
    Det er fedt / så kan jeg selv indrette og smide de farver på jeg kan lide og skiftet løst ud med mine farver
  • helenewennerstrom
    8 år sedan

    Jeg ælsker det!

  • Lisbeth Glud
    8 år sedan

    Jeg synes det er kedeligt med så meget hvidt; og koldt! Alt går i et som efter et snefald. Det er i orden at bruge hvidt men det skal kombineres med varmere farver.

  • Trine Nyborg
    8 år sedan

    Jeg er til dels enig med Lisbeth og Busy Bees Boligstyling om, at hvidt nogle gange kan blive en smule koldt. På den anden side synes jeg, at det er svært at finde farver, som man kan holde ud at kigge på i længere tid. Har I gode tips til farver eller billeder af flotte, farverige køkkener som jeg må se som inspiration?

  • Lisbeth Glud
    8 år sedan

    Har ikke lyst til at vise mit gamle 60'er køkken frem men selv synes jeg, at har man hvide vægge er det flot med f.eks. en lys mintgrøn ikke "pang" farver for, som Trine siger, man skal se på det i lang tid. Mit omtalte køkken er født musegrå men vi har malet alle skabe: korpus hvid med knækket mintgrøn og låger med en stærkere mintgrøn. Bordpladen er af træ. På gulvet har vi korkfliser (utrolig behageligt at stå på).

  • Trine Hav Christensen
    8 år sedan

    Hvide nuancer kan være ret spændende, da de virkelig giver plads til detaljerne i rummet... Men så kræver det jo også, at man netop indretter med de 'rigtige' detaljer :)

  • Rie Munthe-Rasmussen
    8 år sedan

    Ja hvid er som en god grunder på et lœrred og skaber basen for resten...

  • PRO
    Kiradesign
    8 år sedan
    Ändrades senast: 8 år sedan

    Som indretningsdesigner bevæger man sig sikkert omkring i farveuniverset når det gælder indretning. Jeg foretrækker roen og det helt enkelte, der kan brydes af puder med broderier eller andet personligt nips der nemt kan skiftes relateret til sæsonens farver (i øjeblikket er træ en god "icebreaker").

  • Jette Yde
    8 år sedan

    Jeg er slet ikke til hvide hjem, overhovedet. Hos mig er der som grundsubstans hvide vægge og lofter. Ikke andet i mit hjem er hvidt udover køkkenlåger (bor i lejebolig) men min hvide opvasker er mintgrøn og mit kølefrys er pink og neon orange. Det er egne ting og derfor har jeg malet dem. Hvid minder om noget klinisk og er meget koldt, visuelt.

  • Trine Nyborg
    8 år sedan

    Det lyder fantastisk med alle de farver Jette, kunne være sjovt at se et billede af dit pink og neon køleskab! Har du malet med nogen form for speciel maling for at binde malingen til metallet?

  • Jette Yde
    8 år sedan
    Ändrades senast: 8 år sedan

    Næh, sleb det let, og grundede det. Malede med træ og metal maling samt det orange har fået noget uv. Det er ikke så mørk pink irl, men her er billede af kølfrys og opvasker. (fjernet igen, det er ikke min tråd)

  • Trine Nyborg
    8 år sedan

    Ser fantastisk ud - synes det er så dejligt at se nogle hjem, som er anderledes og rykker lidt ved os danskeres indretning og stil :) Har du set dette her hjem (man skulle ikke tro det var dansk!): https://www.houzz.dk/magasin/houzz-tour-vesterbro-lejlighed-med-endeloes-dekadence-og-kuriosa-stsetivw-vs~54914177

  • PRO
    Wild Wood
    8 år sedan

    Et hvidt hjem virker rent og let - men kan også virke en anelse koldt. Hvis man (som Trine og Rie skriver) indretter med gode detaljer træder disse flot frem og kan skabe et godt blikfang.

  • PRO
    Galleri-hebe.dk
    8 år sedan

    Jeg er meget til hvide møbler og hvide rammer. "hvid" findes jo i et utal af toner fra hel ren snehvid til den dybe creme. Alt sammen kombineret giver meget liv og spil ikke nødvendigvis "sterilt" eller upraktisk.

    De hvide rammer gør det nemt at skifte interiør på fx brugskunsten og tekstilerne.
    Hvidt køkken miljø med grå tekstiler og gråt interiør

    "Hvide" rammer med rosa detaljer

    Så et "hvidt" hjem gør det nemt at skifte stilen ud. Eller måske varme og bløde farver om vinteren og friske og lys farver om sommeren. Det er billigt fordi rammerne er de samme.

    :) KH Hebe


  • Lisbeth Glud
    8 år sedan
    Ändrades senast: 8 år sedan

    Har lige været inde på Trines link til en Vesterbro lejlighed og må sige - den er nærmest overdådig! Ville elske at gå på opdagelse i den lejlighed - og være glad for, at det ikke er mig der skal støve af :-D - Opfordrer alle til at kigge ind på linket i Trines kommentar ovenfor.

  • mukke4
    6 år sedan

    Giver en dejlig luftig fornemmelse - jo lysere, des bedre - og det er et perfekt udgangspunkt for at ind-tænke andre farver og materialer.


  • Gitte Olsen
    6 år sedan
    Et hvidt hjem er fint om sommeren. Men når det bliver koldt og mørkt udenfor, så gør et helt hvidt hjem, at jeg føler, at jeg fryser dobbelt så meget.
  • Karen Herløv Horte
    6 år sedan

    Hvid er ikke en dårlig farve, men det er trist at det er gået hen at blevet defaultvalget. Det virker som om at FOMO i højeste grad har fat i os, også når det kommer indretning. Hvorfor er det vigtigt at du kan holde ud at leve med farven i lang tid? Det er bare maling. Vælg en anden og prøv igen! Har du ikke modet til at male hele baduljen bordeaux? Prøv med pasteller de steder, hvor du ville have malet hvidt. De behøver ikke være kraftige, men lidt farve giver mod på mere.

    Vores hjem er en enorm vigtig faktor i vores daglige, mentale velbefindende. Hvis dit hjem larmer med rod, møbler du ikke er glad for, men har arvet, så nu er de din byrde for evigt eller ønskesofaen, man sidder virkeligt dårligt i, men er superpæn, nyder du så virkeligt at bo i det? Vælg hvid, hvis du synes at det er virkelig fedt, men lad nu for alt i verden være at vælge det, hvis det er fordi du er bange for, at du måske skifter mening eller hvis du skal være helt ærlig: dine venner og alle de ligegyldige øjne på instagram ikke giver dig likes. Det er jo ikke dem der skal trækkes med det ude i virkeligheden.

  • Julia Margrethe
    6 år sedan

    Elsker hvid, lyst og minimalist stil!

  • PRO
    Interior design Cph
    6 år sedan

    Hjernen bliver stimuleret og påvirket af farver.

    Grundlæggende kan mørke farver give mere ro, mens lyse farver kan give mere energi, så man skal til, at starte med overveje hvad rummet skal bruges til før man vælger farver.

    Fx. kan farven rød få blodtrykket til, at stige og udskille streshormoner, det er derfor ikke den bedste farve, at have i soveværelset. Modsat kan fx en mørkeblå farve få blodtrykket til, at falde og dermed en beder farve, at have i soveværelset, så man kan falde til ro om aften.

    Den hvide farve er steril og i mine øjne kedelig, hvis man bruger den i så rå mængder som på billedet, hjernen har som sagt brug for, at blive stimuleret, men i de rette mængder skaber den hvide farve mentalt klarhed og renser tankerne.

    Så uanset hvilken farver man vælger er det vigtigt, at skabe kontraster, vi har brug for både de lyse og mørke farver i boligen.

  • PRO
    Gardindekoratøren
    6 år sedan

    Jeg syntes det bliver for koldt og kedeligt at se på i længere tid.

    Jeg ville tilføre nogle textiler, gardiner eller solafskærmning af en eller anden form, i nogle sarte farver. Bare for at peppe det lidt op uden det tager magten fra det ellers smukke rum.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.