valentinaandersen

Hvilken farve skal mit køkken have?

Jeg er blevet tæt af de blå farver i mit køkken og overvejer at male fliserne eller sætte nogle andre op. Hvilken farve synes I jeg skal vælge og er der nogen der har erfaring med at male på fliser?

Kommentarer (9)

  • Trine Nyborg
    8 år sedan

    Jeg synes du skal male fliserne hvide - så kan du altid anvende farver på krukker, viskestykker og køkkenredskaber. På den måde behøver du ikke at beholde den samme farve på væggene i flere år, men kan løbende skifte farverne ud!

  • PRO
    LeanLiving
    8 år sedan

    Helt enig med Trine. Hvis du endelig skulle sætte andre fliser op, ville jeg foreslå hvide 'metro-fliser' forskudt og i vandret. Det vil give lidt bredde til køkkenet.

  • PRO
    HOE Boligdesign
    8 år sedan
    Ändrades senast: 8 år sedan

    Dit køkken ser meget mørk ud og tror hvid vil være den bedste farve men du kan vælge rigtig mange slags hvid, hvor de har forskellige undertoner. Når man maler fliser skal man huske at rengøringen før er meget vigtig og en hæftegrunder på først inden slut maling. Som slut maling kan man bruge vægmaling eller træmaling med en minimum glans 20 som kan tåle kraftig rengøring. Go fornøjelse :-)

  • Valentina Andersen
    Författare
    8 år sedan

    Hej alle sammen, tak for jeres svar! Jeg har besluttet mig for at kaste mig ud i et lidt større projekt, så planen er at male fliserne hvide og udskifte køkkenskabene da de efterhånden er begyndt at hænge ret meget i hængslerne og 'filmen' er ved at gå løs i hjørnerne. Kan egentlig godt lide farver, så overvejer at køkkenskabene skal have en farve, men tror I det bliver for mørkt? hvilke farver lysner op udover hvid?

  • PRO
    HOE Boligdesign
    8 år sedan

    Så ville jeg vælge pastelfarver og i en høj glans. Fx. glans 90, så er der mere genskin fra lyset som kan lyse køkkenet op :-)

  • Mikkel Andresen
    8 år sedan

    Enig med Leanliving. En lys bordplade vil gøre underværker. Hvis du forlænger køkkenet med flere køkkenelementer vil køkkenet også blive åbnet mere op - også her ville du få mere lys i rummet tror jeg, Mikkel.

    Valentina Andersen thanked Mikkel Andresen
  • Valentina Andersen
    Författare
    8 år sedan

    Ej tusind tak for jeres svar. Skabene kan ikke reddes desværre da fineren er løs, men har fundet skabslåger i ikea som ikke er fantastisk dyre og som er uden greb. De kunne fås i flere forskellige farver, men har valgt hvid da jeg gerne vil have det hele lysere! Har i denne omgang ikke råd til flere køkkenskabe, som I foreslår. Er dog blevet hooked på idéen med bordpladen. En lys bordplade i måske sæbe eg til hvide fliser ville se godt ud og lysne det hele lidt op.

  • PRO
    Katrine Risbjerg Vardrup / Interiorlovin
    8 år sedan

    Hej Valentina, nu ved jeg jo ikke hvor langt du er, faldt lige over din tråd, men har du overvejet nye låger fra Reform, som designer fede låger til Ikea køkkener? http://www.reformcph.com/da/

    Eller &Shufl, som laver snedkerfronter og -bordplader også til at give dit Ikea køkken et løft? De var i øvrigt nomineret til en design award her i efterået:) http://www.andshufl.com

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.