antoniawiklund

Matbord av gammal dörr – svårt att duka på?!

A
8 år sedan
senast redigerad:8 år sedan

Jag har ett matbord gjort av en gammal dörr hemma. Jag gillar patinan och att man inte behöver vara så nojig om det spills och smulas på det. Vad som däremot är knepigt, är att duka på det. Varje gång jag har gäster över är det alltid någon som (nästan) välter ut glaset eller soppskålen. Jag har blivit tipsad om att lägga en glasskiva på för att liksom "jämna ut" ytan men jag skulle helst ha någon annan lösning. Har ni några bra idéer?

Jag skickar med en mobilbild, så ser ni vad jag menar.

Kommentarer (7)

  • Anna
    8 år sedan

    Fint! Jag kan inte hjälpa dig men blev nyfiken på hur du har gjort ditt bord. Vad ligger dörren på för underrede?

  • A
    Författare
    8 år sedan

    Tack Anna! Dörren ligger (och är fastskruvad) på två symaskinsunderreden från Singer!

  • PRO
    Dukat.se
    8 år sedan

    Härlig idé! Jag såg någon som gjort lika och lagt en transparent glasskiva ovanpå, kan det vara något?

  • Victoria Axlund
    8 år sedan

    Brukar du duka med underlägg under tallrikarna? Annars kanske det kan vara en bra ide?

  • A
    Författare
    8 år sedan

    Jag kanske ska överväga det där med glasskiva ändå... lätt att torka av och garanterat jämn yta! Jag gillar tanken på underlägg men det är knepigt att hitta några som är i rätt storlek för att ligga stadigt men inte krocka med grannens underlägg mitt emot. Har du sett några fina underlägg får du gärna tipsa, Victoria!

  • Sara Norrman
    8 år sedan

    Så om den skruvas bort en dag Calle, så vet vi vem det är...

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.