hilla_duka

Hur (budget-) inreder ni sommarstugan?

Hilla Duka
8 år sedan

Så nu har vi äntligen hittat vårt drömtorp, där vi vill spendera våra helger och somrar framöver! Huset i sig är ett ljuvligt torp i falurött med vita knutar, trädgården har en bra bas, så det är väldigt lite som behöver göras där - men invändigt är det senast fixat på sjuttiotalet. Vi pratar plastmattor, medaljongtapeter, och skrikiga färger. Vi är helt ok med att renovera ytskickt överallt, och tänker oss mörka trägolv och vita och gråa väggar, och återställda kakelugnar. *längtar*


Men nu till min fråga - hur gör ni som har fritidshus med möblemang? Vårt "torp" är på mer än 100kvm, och dessutom finns ett liten lyxig gäststuga. Det känns som att det blir otroligt mycket pengar bara på möblemang? Eller? Sängar, soffor, matplatser, uteplatser, listan kan fortsätta i evighet känns det som. Så, kom med era bästa tips för att inreda sommarstugan utan att knäcka plånboken!

Kommentarer (7)

  • Hilla Duka
    Författare
    8 år sedan

    Åh, det låter så härligt att verkligen bara ta in saker som man tycker om. Vi är ju precis som ni lite fast med saker som vi inte direkt älskar... Sängar från IKEA är ett måste - bra att du påminde! Jag har så ont i ryggen att en toppensäng är ett måste. Eller så beställer man hem de nya sängarna och tar de gamla till torpet kanske?

    Jag gillar verkligen din tanke om att låta saker ta tid, det ska jag verkligen ta till mig. Kanske hålla lite extra koll på auktionshusen i närheten? Vi kommer ju behöva åka dit lite då och då, så då kan vi ju ta med saker då :)

  • Pysselgumman
    8 år sedan

    Auktioner är en väldigt bra idé. Är ju en rolig sommaraktivitet i sig!

  • Hilla Duka
    Författare
    8 år sedan

    Pysselgumman - rolig sommaraktivitet för mig, tortyrliknande icke-badande tid för resten av familjen ;)

  • Carl Palmquist
    8 år sedan

    Vill också tipsa om lantauktioner eller vanliga loppisar! :) Kul att inreda med lite unika och orginella saker på landställen. Min landet loppis älskade jag som barn så den får du med dig badälskande barn på också!

  • Sara Norrman
    8 år sedan

    Grotta ner er i Blocket, Lauritz och alla andra sajter nu under vintern, och håll utkik efter sånt som ni kan göra om – finns ju en massa furu och andra trämöbler som kan målas vita t ex. Det skulle vara superfint mot era mörka golv och gråa väggar! Samt hålla ihop stilen så den inte känns 'hopplockad' som så många sommarstugor gör.

    Ser fram emot att se bilder i sommar;)!

  • Anki21
    8 år sedan

    IKEA! De har det mesta. Men sätt såklart personlig prägel genom att addera utvalda saker från annat håll också. Lycka till!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.