Vad tror du blir årets stora inredningstrend 2017?
Sara Norrman
5 år sedan
senast redigerad:4 år sedan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (36)
A
5 år sedanRelaterade diskussioner
AVSLUTAD Julkalender 2015
Kommentarer (79)Tusen tack till alla er som deltagit i adventskalenderns första tävling. Vinnaren blev Caroline Westlin med det här minnet som både är välmotiverat och härligt att läsa om: "Jag minns särskilt en advent då vi planerade för mys Julbak med alla barnen för att fylla vår frys Postade en bild på Facebook när vi första ljuset tände Men nu ska du få höra vad som egentligen hände Barnen de bråkade och krigade med mjöl Runt lillebrors fötter bildades en kissepöl Hunden åt upp degen och kräktes i en vrå Bullarna blev brända och alldeles för små Vi glömde bort ljuset som brann i staken Fram med brandsläckaren skyndade maken Vi grämdes en stund åt vår förlorade fika Men gick sen och handlade bullar på Ica Det blir rätt ofta kaos i en stor familj som vår Men med glädje man minns dessa småbarnsår <3"... Se merLUCKA 12: Alcro presentkort på färg (värde 2000 kr)
Kommentarer (139)Kristina Bodén är vinnaren av Alcro Presentkort med kommentaren: "Hej kära jury... min far som snart är 83 har i sommar byggt ett timmerhus på 90 m2. För permanent boende. Storstugan är öppen till takåsarna, ca 6 m. Jag vill hjälpa honom att måla furuväggarna ljusa. Jag skulle måla med alcro timmer nyans hägg! Jag har redan målat köket och två sovrum men storstugan behöver en ljus färg så min far ska slippa bo i en trälåda, hihi." Grattis! Och stort TACK till alla som var med och tävlade, så roligt att läsa om hur ni skulle måla om hemma. Håll utkik efter spännande tävlingar framöver.... Se merLUCKA 14: Sänghimmel från Ellos (värd 1299 kr)
Kommentarer (64)Dockskåpet jag fick i julklapp min andra jul i Sverige är en av de få nyköpta leksaker jag någonsin ägt. Jag kommer så väl ihåg att jag fick följa med mamma till leksaksaffären, välja ut en som jag ville ha och följa med till kassan och hjälpa till att slå in paketet. (på den tiden firade man inte jul i Kina, så mina föräldrar hade inte riktigt förstått det där med överraskningspaket. Jag hade bara fått höra på dagis att det var en högtid där man skulle ge något till sina barn) Jag kände mig så stolt, vuxen och stor, och det var en av mina mest älskade leksaker i år framöver. För några år sedan fick jag höra av mamma att hon hade sett fel på prislappen och fått en chock vid kassan - men inte velat gå tillbaka med den för att jag hade sett så otroligt lycklig ut. Mina föräldrar har aldrig haft mycket pengar, men kärlek, omtanke och tid - det kommer man långt på.... Se merLUCKA 17: Kruka från DBKD designad av Hanna Wessman (värd 1099kr)
Kommentarer (127)Alla era idéer på vilken växt som skulle passa perfekt i krukan var fantastiska! Men den som fångade juryns intresse lite extra var Jill Pettersson med följande kommentar: "Jag skulle sätta en Adiantum (som tillhör släktet ormbunkar) i min kruka. Den har det typiskt, frodigt lummiga, ormbunksväxtsättet. Det som särskiljer den och gör den till min absoluta favorit bland innomhusormbunkarna, är att den har en ljuvligt ljus grön färg och ett så skirt växtsätt att den ser ut lite som en "fantasiväxt", något man skulle se i en fantasy film. De vackra krukorna som Wessman gjort är på ett sett en ganska skarp kontrast: de känns stadiga, modiga och rejäla med sina knappar/ spetsar/ upphöjningar och sina lugna färger. Jag tror att krukan blir mycket fin mot den skira adiantumen som alltid kommer låta krukan synas ordentligt även om den växer sig stor. Krukan kommer, å sin sida, alltid låta växten synas och utgöra en trygg bas för den känsliga adiantumen. Jag skulle önska mig en grön Cloudy i storlek medium vilket passar bäst till adiantumen." Grattis till vinsten Jill!... Se merSara Norrman
5 år sedanSara Norrman
5 år sedanSara Norrman
5 år sedanMilla
5 år sedanStina5
5 år sedanSara Norrman
5 år sedanSara Norrman
4 år sedanmariannese
4 år sedanSara Norrman
4 år sedanSara Norrman
4 år sedanSara Norrman
4 år sedanChopchop Lamps & Art
4 år sedanSara Norrman