sarah_sterner40

Runda matbord

Sarah Sterner
8 år sedan

Hej

Vi ska införskaffa ett nytt matbord här hemma men har fastnat i diskussionen om vilket sorts bord vi ska ha!

Jag vill väldigt gärna ha ett runt bord då jag tycker det är snyggast, men min kille vill helst ha ett vanligt tråkigt fyrkantigt "-för att det är mer praktiskt!"

Jag har svårt att argumentera emot honom, då jag endast vill ha ett runt bord för att det är snyggt, så nu behöver jag hjälp... var är de bästa fördelarna med runda bord? (och sämsta med fyrkantiga :p )




Alexander White · Mer info

Kommentarer (11)

  • PRO
    Castenfors Arkitekter AB
    8 år sedan

    Runda bord är mer sociala, alla kan prata med alla!

    Sarah Sterner thanked Castenfors Arkitekter AB
  • A
    8 år sedan

    Håller med Castenfors! Ingen hamnar "på kanten". Dessutom är det lätt att ställa in stolarna under utan bordsskivan om man har ett bord liknande det på bilden. Tänker att det borde uppta mindre golvyta...

    Sarah Sterner thanked A
  • PRO
    Alexander White
    8 år sedan

    Definitivt. Vi älskar runda bord!

  • Anna Holmquist
    8 år sedan

    Jag älskar också runda bord så om det passar med ett runt bord skulle jag köra på det.

    Sarah Sterner thanked Anna Holmquist
  • Carl Palmquist
    8 år sedan

    Alltid när jag varit på större fester (bröllop, jämna födelsedagar etc) har jag föredragit dem med runda småbord för att det blivit livligare och mer gemensamma diskussioner. Kanske är samma sak i hemmet så kör på runt! :) Detta tycker jag var väldigt snyggt!

    Inspiration kök · Mer info

    Sarah Sterner thanked Carl Palmquist
  • Sarah Sterner
    Författare
    8 år sedan

    Tusen tack för alla svar!

    Verkar som jag har vunnit diskussionen hemma och ett runt matbord nu ska införskaffas snarast, ett vitt! :D

    Men då kommer vi till nästa dilemma, vilka stolar ska man ha?


    Både jag och killen älskar ju den klassiska y-stolen som gör sig väldigt bra med ett runt bord, tycker jag.

    Byron - Riverside South · Mer info



    Tyckte även att de här vita stolarna var väldigt snygga!

    Östra Banvägen 62 · Mer info


    Älskar även de här Eames stolarna, så snyggt att ha i olika färger med!

    Interiors · Mer info



    Eller ska man köra på de udda pinnstolarna?

    29 kvadrat · Mer info


    Någon som har några bra tips??

  • Anna Holmquist
    8 år sedan

    Eames-stolarna i olika färger var superfina tycker jag!

    Sarah Sterner thanked Anna Holmquist
  • User
    8 år sedan
    Vart köper man ett vitt runt matbord? jag själv är ute efter ett likadant nämligen :)
  • A
    8 år sedan

    Dana, Ikeas Docksta är ju en billig variant av originalet Tulip Table. Vill du ha ett bord på en fot eller flera ben?

  • User
    8 år sedan
    Tack för hjälpen Antonia! visste inte ens om att ikea hade ett runt vitt bord på ett ben, det är nämligen EXAKT det jag vill ha. Perfekt
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.