anna_6

Kamin eller öppen spis? Vilka fördelar och nackdelar finn det?

Anki21
8 år sedan

Jag väger mellan att ha en öppen spis i vårt sommarhus och en kamin. Öppen spis är mysigt tycker jag men en kamin känns enklare att sätta in. Är det någon här som har erfarenhet av respektive och kan berätta lite om fördelar och nackdelar? Tusen tack på förhand!

Hidden House, Ashburton, Devon · Mer info

Kommentar (1)

  • PRO
    Liljeqvist Design
    8 år sedan

    Jag har 2 kaminer den ena ,en täljstenskamin, som ger en underbar värme, man laddar den med större kubbar när den har fått en ordentlig glödbädd, på morgonen fortfarande glöd! En stor glaslucka så man ser elden. På övervåningen har jag en gjutjärns spis Vermont casting, med sekundär förbränning, med den är inte lika bra som täljstenskaminen, och den slukar mer ved, idag måste den kamin man köper vara miljöklassad, om grannarna klagar på att det rycker för mycket kan det bli problem, det ryker alltid lite när man tänder, lycka till!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.