Ska vi ha gardiner eller inte?
10 år sedan
Ja till gardiner
Nej, det är bättre utan
Utvalt svar
Sortera efter:Äldsta
Kommentarer (6)
Relaterade diskussioner
Böcker - spara eller inte?
Kommentarer (9)Ta reda på om böckerna har något värde innan du gör dig av med dem. Kolla bokborsen.se och antikvariat.net först. Finns det många ex av dina böcker där (som t ex svenska romaner) är det inte lönt att försöka sälja dem men mera ovanliga böcker kan vara värda en del, särskilt om de är fint bundna. Här hemma håller vi på att rensa i bokhyllorna och det mesta går till Myrorna men min man har i allafall tjänat drygt 1000 kr på ett par veckor via Bokbörsen. Dessutom njuter han av spänningen, ska det bli napp eller ej?... Se merVilket fruktträd ska vi plantera i trädgården?
Kommentarer (12)Jag är väldigt nöjd med sötkörsbäret Stella. Enda problem har varit att trädet vuxit sig stort ganska fort och det är omöjligt att hålla fåglarna borta i toppen. Men de år skörden är stor räcker bären till både fåglar och barnbarn. Jag har kompletterat med ett buskkörsbär, Lettisk låg som bara ska bli 2 m högt. Det är ett surkörsbär men sötare än andra sorter av morelltyp. Har ryska Chokoladnaja också men kan inte uttala mig om det än. Clara Frijs är ett bra päron hos mig i zon 3.... Se merSammetsoffa - snyggt eller inte?
Kommentarer (20)Hej Sophie! Jag tycker sammetssoffor är jättehärligt, ljus/gammalrosa eller grå är mina personliga favoriter. I vår butik har vi precis fått in en ny soffa i massa olika sammetskulörer, kanske det kan vara något? /Pernilla... Se merMåla eller inte?
Kommentarer (8)Jag går också under parollen VVV våga vägra vitt. Färg är vackert. I detta fall skulle jag absolut dock avråda från att måla om, utan istället jobba med att färgsätta VÄGGARNA. Det är väldigt vackert med olika nyanser av turkos - från allra ljusaste till mörkaste grönturkos till färgen på det omålade träet. Att våga sätta färg som skapar intryck i ett rum med volym är nåt jag verkligen rekommenderar. I SMÅ utrymmen jobbar man med ljusa färger. I stora, luftiga utrymmen kan man gott kosta på sig att jobba med färg. Färg omsluter och skapar karaktär. Prova färgskalan mot träet; turkos och med accessoarsfärger i solgult/guld eller med grått/silver -- kan bli läckert vilket som.... Se mer- 10 år sedan
- 10 år sedan

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Fler diskussioner

Lena Eriksson