anna_6

Bot mot äckliga duschdraperier...

Anki21
7 år sedan

Hej!

Jag är ingen fantast när det gäller duschdraperier men har ett badkar med dusch där jag helt enkelt måste ha ett duschdraperi (tyvärr är det inte lika fint som det på bilden). Jag AVSKYR känslan när duschdraperiet blåser in mot kroppen under duschningen och liksom klistrar fast sig mot den bara huden. Jag ryser bara jag skriver om det!

Min fråga är om det finns något annat material än sånt där galonmaterial när det kommer till duschdraperier? Och var kan man i så fall köpa ett sådant draperi? Tackar!


Luntmakargatan 81 · Mer info

Kommentarer (9)

  • mariannese
    7 år sedan

    Kanske skulle det fungera med gardintyngder insydda i fållen på ett polyesterdraperi.

  • instockholm
    7 år sedan

    Dubbel lager är bäst, en genomskinlig plast duschgardin innerst, yttersta lagret av valfritt tyg.

  • Jessica Wiklund
    7 år sedan
    Jag satte en tunn kedja innanför draperiet, från väg till väg, "hägnade " in mig själv :) kedjan höll draperiet borta från kroppen.
  • PRO
    User
    7 år sedan

    Har du bra fall så att vatten som kommer lite utanför badkaret rinner ner i avloppet? I så fall kanske du kan ha draperiet en bit ut från badkaret, dvs att gardinstången är bredare än badkaret, så att det inte skvätter så långt. Gardintyngder låter bra, eller kanske bordsdukstyngder.

  • PRO
    INR Iconic Nordic Rooms Sverige
    7 år sedan

    Sätt in en duschvägg i glas istället, så slipper du få duschdraperier som klibbar fast mot benen!

  • Elvira Dahlgren
    7 år sedan

    Jag kan rekommendera duschdraperier som är av tygmaterial istället för plast. Det går bra att tvätta dem i tvättmaskin och de är som nya efteråt!

  • PRO
    AB Selins Glasmästeri
    7 år sedan

    Rekommenderar varmt en duschvägg i glas! Väldigt stilrent, praktiskt och prisvärt!

  • PRO
    K3 Stockholm AB
    7 år sedan

    Hej, det finns fina duschdraperier i vattenavvisande polyester på HM Home!

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.