claus_elbo

Lille bitte badeværelse

Claus Elbo
7 år sedan
senast redigerad:6 år sedan

Hej, Vi har et ekstremt lille badeværelse (et såkaldt københavner badeværelse) hvor vi har et toilet, et skab der hænger over toilettet, en håndvask og en bruser der hænger over håndvasken. Vi er ved at være lidt trætte af at badeforhænget klistrer til en og bare det at tage bad hen over vasken. Er der nogen der ved hvor man kan finde kreative badeværelser af den type? Hver gang jeg søger på ideer til badeværelset, og vælger "små" badeværelser, får jeg altid noget jeg ville kalde et meget stort badeværelse, og det er jo nemt at gøre pænt. Tak for alt jeres hjælp! :)

Kommentarer (16)

  • vandhunden
    7 år sedan

    Ville der cære plads til at lave et lille indhak til brus? Kunne være super lige at se et billede, så man har en bedre fornemmelse af det :)

  • Annika Olesen
    7 år sedan

    Har du et billede af det? Jeg tænker det er noget lign. det her typiske københavner-bad??

  • Valentina Andersen
    7 år sedan

    min veninde bor i en lejlighed med et supersmåt badeværelse. Hun endte med at tage en halv kvadratmeter fra køkkenet til en lille bruser. Det fungerer supergodt! Har i muligheden for det? Det blev et meget lille bad, men bare det at kunne have vådrummet for sig har givet badeværelset et helt andet look og brugervenlighed :)

  • Claus Elbo
    Författare
    7 år sedan

    Tak for svarene! @Annika, ja det ligner næsten lige præcis det der på en prik.

    @Valentina, vi har ikke mulighed for at udvide desværre :(

    @Vandhunden, det er ligesom det billede Annika lagde op :) Der er ikke noget indhak, men vi er ret sikre på at vi godt kan flytte rundt på tingene om nødvændigt.

  • PRO
    arkitekt MAA knippel
    7 år sedan

    det ser småt ud

    --- kunne der laves en lille plantegning, så man ku´ se, hvor "slemt/cosy" det ser ud?

  • Claus Elbo
    Författare
    7 år sedan

    Hej - jeg har tegnet det op :) Her er nogle billeder

  • Claus Elbo
    Författare
    7 år sedan

    Den sorte spand lignende ting er faktisk et rør der går hele vejen til toppen af loftet


  • PRO
    arkitekt MAA knippel
    7 år sedan

    lige igen.

    Er toilettet plac. på en bagtrappe - kunne der ikke stjæles noget space - bare et eller andet sted.?

  • Claus Elbo
    Författare
    7 år sedan

    Nej, toilettet er ind imod den næste lejlighed, som jeg tror har toilet samme sted, bare på den anden side. Man kunne godt rive en væg ned, men så regner jeg med at budgettet bliver langt højere, gør det ikke?

  • PRO
    arkitekt MAA knippel
    7 år sedan

    det gør det jo nok ---- men, men hvis I skal bo der i længere tid + evt gensalg - så er det altså ikke nogen dårlig investering.

    hilsen Arkitekten

  • Claus Elbo
    Författare
    7 år sedan

    Ok ja det er jo rigtigt. Er der nogle steder du kender til hvor man kan få nogle forslag til hvordan sådan et badeværelse ellers kunne se ud? Selv hvis vi tager plads fra et andet rum, så bliver det ikke så meget vi får ud af det.

  • Mick Bergenhammer
    7 år sedan

    Jeg tænker man kunne vælge en smal rektangulær vask, som er monteret på en skinne der er planforsænket i væggen, fra toilet kant til dør. På den måde kunne håndvasken "skubbes" til side når der bades. Det kræver selvfølgelig en overlængde på afløb og vand tilslutning. Samt at der er plads for de rør som går helt til loft. Selve badeforhænget kunne være udført sammen med hovedbruseren. På den måde at der bukkes et rustfrit rør rundt i en cirkel som udgør hovedbruseren hvor forhænget så også hænger på. Det vil afhjælpe at forhænget "angriber" Jer at indsy tyngde i bunden af forhænget. Men også at spejlet ikke bliver vådt. Men spændende er det at indrette hvor der er småt med plads ☺️


  • Matilde Fevre
    7 år sedan

    Såfremt I har fliser i badeværelset vil jeg anbefale dig at dekorere dem med flise- stickers. Det kan være prikken over i'et til sidst

  • Claus Elbo
    Författare
    7 år sedan

    Hej ptrisja,

    Mange tak for dit svar! Jeg er meget glad for dine forslag - Vi vil gøre det du siger med at skrotte det ene forhæng! Ved ikke hvorfor vi ikke har tænkt på det :P men det er jo en genial idé.

    Er det øverste badeværelse dit? Jeg kan godt lide de fliser du har brugt.

    Jeg vil også kigge lidt på de forskellige boliger i vesterbro/østerbro :)

  • ptrisja
    7 år sedan
    @Claus Elbo
    Fedt du kunne bruge det til noget :). Nogen gange er den simpleste løsning også den sværeste at se ;).

    Ja, det er mit badeværelse. Jeg har dog ikke lavet det, da det var her da jeg flyttede ind, så jeg ved ikke engang hvor fliserne er fra... Personligt er jeg ikke super henrykt over dem - i hvert fald ikke farven, men det er absolut til at leve med :)
    Claus Elbo thanked ptrisja
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Sverige
Skräddarsy min upplevelse genom att använda cookies

Houzz använder cookies och liknande teknik för att anpassa min upplevelse med relevant innehåll och det bästa Houzz produkter och tjänster kan erbjuda mig. Genom att klicka 'Acceptera' accepterar jag detta, så som det vidare beskrivs i Houzz Cookie Policy. Jag kan avvisa icke-essentiella cookies genom att klicka 'Administrera preferenser'.